Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

    Råd igen då!

    En kollega som initierar kontakt varje gång han ser mig, han ler när vi tittar på varandra, han hälsar typ 5 gånger varje dag när vi passerar varandra. För ett tag sedan vände jag mig om och fångade honom när han snabbt vände bort huvudet, såg väldigt generad ut. Igår såg jag huvudet igen när jag vände mig om, vi kan vinka till varandra och le i korridoren på långt håll. Han kom med kaffe till mig. Han tog mig på axeln när han frågade om kaffe.  Är jag helt ute och cyklar eller kan han vara intresserad tror ni?? Vi har en lång period av flörtande. Jag behöver lite boost. 
    Frågar därför att jag nu bestämt mig att fråga honom en gång för alla! Och är livrädd för att bli dissad. Han vet om att jag är intresserad antar jag och jag antar (men
    vågar inte!)  Hoppas på att han ska säga ja!  Hur ska man våga fråga? Är det bäst ansikte mot ansikte? Eller sms?

  • Svar på tråden Råd igen då!
  • Anonym (Malin)

    Tack för tips! :) 
    Eftersom vi har flörtat så länge så vet jag om att han är intresserad och han vet att jag är intresserad men vi säger inget om det. Men frågan är om han vill ta det längre? Måste ju fråga för att få veta, jag vet. Men så läskigt. 
    Jo jag hade tanke att fråga om kaffe utanför jobbet faktiskt,  inte ge ut känslorna direkt. Han är lite blyg har jag märkt, annars social bland kollegor och så men lite blyg mot mig.

  • Anonym (Malin)

    Om ni menar att äta lunch dagtid i samband med jobbet så äter vi med barnen i klassrum så det går inte,, så det måste vara utanför arbetstid i så fall. Vi vet ju båda två att vi gillar varandra. Är så rädd att få ett nej bara, kommer bli så ledsen.

  • Anonym (Malin)

    Men tror ni att det finns en chans att han är intresserad  med tanke på signalerna han sänder ut? 
    O hur han agerar mot mig,, han är ju blyg och det är 14 års åldersskillnad mellan oss men att han aldrig tar första steget,,, dock är det ju han som initierar kontakt osv på jobbet skulle jag säga.

  • Anonym (Malin)

    Ska jag "förvarna" honom i ett sms om att jag tänkt fråga honom nåt på jobbet imorgon eller ska det komma som en överraskning??? 

  • Anonym (Malin)

    Jo det finns i mina tankar oxå, MEN vi flörta hela våren också! Varför fortsätta att ställa till det liksom. Vi är en liten arbetsgrupp på 8 personer, det är ju jobbigt ibland när vi måste låtsas som ingenting inför de andra! Ser att han också tycker det är jobbigt ibland, om jag är där. Är vi själva pratar vi på, mest på hans initativ då. 

    Jag tycker man känner att det finns nåt mellan oss.
    Det har varit mååånga blickar, titta djupt I ögonen, han satt vänd åt andra hållet i korridoren men när han hörde att jag kom så vände han hela kroppen mot mig och log. Han har gett komplimanger flera ggr. Jo jag tror han är intresserad på nåt sätt,  men frågan är om han vill ta det vidare! Jag är livrädd, men känner att jag måste få ett svar nu!! 

  • Anonym (Malin)

    Tack för råd! 
    Nä han behöver inte alls vara intresserad men för mig vore det jättekonstigt med alla signaler och tecken som varit, det är inte vanliga leenden, tycker man känner skillnad på om Lars 55 år ler och hälsar glatt på mig eller som denna kille som verkligen skiner upp och ler på ett varmt sätt,, ibland utan att ens säga nåt. Eller blickar också för den delen, ibland tittar vi rakt i varandras ögon utan att säga nåt. Jag kan se att han blir lite nervös I min närvaro ibland. Jag med för den delen. 

    Ja kanske kan det bli negativt svar och jag har missbedömt allt,, vi får se. Nervig värre.

  • Anonym (Malin)

    Tack, jag ska uppdatera! Om jag kommer till skott nångång..;) svårt att ta steget tycker jag, o kasta sig ut och kanske bli dissad bara. 

    Nej jag hade inte tänkt att fråga om intresse, jag tänkte fråga om han ville dricka kaffe nåndag utanför jobbet:) 
    Kaffe är lite "vår" grej, då det bara är vi två som dricker det på jobbet. 

    Hans svar kan bli vad som, jag förstår det. Samtidigt är det svårt att förmedla känslan mellan oss, man känner att det är nåt liksom. Men men,, han kan va en flörtare också som nån skrev. Ja man kan inte veta förrän man får ett svar som sagt. Hoppas att jag vågar fråga och får ett bra svar:) 

  • Anonym (Malin)

    Hur ska jag göra det då? Hur ska jag bete mig mot honom då? För så fort jag har backat lite, har blivit så några ggr så är det som att han blir frågande, och kall mot mig. Inte som vanligt. Och det vill jag inte heller.

  • Anonym (Malin)

    Tar till mig alla kommentarer,,, 
    Undrar bara hur en kollegial relation Kan vara att titta länge I varandras ögon, bli nervösa, "det "stela" som blir, annars är han social med alla, många blickar och mycket mer. 
    Svårt att se det ur ett neutralt perspektiv oxå när man har en önskan att han ska vara intresserad såklart. Jag förstår, därför tvekar jag att fråga honom, men hur ska jag få veta om jag inte gör det. Därför tänker jag att det är ett måste. 
    Jag tänker att han backar, för att han tror att jag backar? 
    Osäker? Han blev brutalt dumpad från hans flickvän för 1 år sedan. Svartsjuk vet jag inte? Hans beteende när jag pga av olika anledningar har ignorerat honom tänker jag beror på att han faktiskt har känslor? Att han blir ledsen eller tar illa upp, han reagerar ju starkt iallafall? Men vad vet jag! Inte en aning, nu sitter jag här med telefonen i handen o försöker ringa honom för att "bjuda på fika", om jag vågar då:)
    När jag har tagit initativ till att prata mer, ta kontakt så är det som att han följer efter och gör ännu mer så att säga. Han verkar bli glad. En gång sa han "jag slutar aldrig aldrig imponeras av dig" och tittade ner i golvet. 

    Men av att läsa kommentarerna här blir jag väldigt osäker, jag som var så "säker" på att det var tecken på att det kunde finnas ert intresse från hans sida. Men nu blir jag osäker .. 

  • Anonym (Malin)

    Om han är osäker på mitt intresse är väl inte heller konstigt? Han är blyg, situationen med att vi är kollegor, åldersskillnaden? Därför han backar om han tror att jag backar? Det gör ju jag med såklart....Jag vet inte riktigt hur ni tänker?  Eller misstolkar jag alla signaler alltså. Alla långa blickar, kolla på varandra, uppmärksamma varandra så fort man ser varandra, ler på långt och kort håll åt varandra, undviker varandra när andra kollegorna är nära, han initierar hela tiden kontakt... vet inte, inte är jag så med någon annan kollega iallafall även om jag tycker om dem. 

    Jag menade inte att jag är säker på hans intresse på så sätt utan att alla blickar och själva känslan, att han är annorlunda mot mig tillexempel mot övriga kollegor. Uppmärksammar mig hela tiden. Att det är nåt mellan oss menade jag, det är helt klart men om han är intresserad utav av något mer är frågan bara han kan svara på. 

    Men nu blir jag jag jättevacker på att ens fråga honom om jag enligt er tolkat alla signaler fel osv . Får ta en funderare igen. 

  • Anonym (Malin)

    Om detta är vanlig vänlighet bara då som ni menar, hur beter sig en intresserad kollega? Om man vänder på det? 
    Hur skulle han va, generellt alltså, alla är ju olika Om han hade haft ett intresse av mig?  
    Självklart kan kan han bara vara trevlig, vissa är ju flörtiga av naturen. 

    Om jag har missbedömt alla tecken/signaler, känsla som ni säger så är det ju sorgligt. Han ler inte heller hela tiden varje gång han går förbi andra kollegor. Han skiner liksom upp när han ser mig. Han är 25 år och jag är 38 så det är jag som är äldre.
    Flörtat har vi väl gjort ordentligt så nästa steg är väl om det ska hända nåt eller inte.. 

  • Anonym (Malin)

    Längesedan uppdatering men läget har varit väldigt upp och ner: 
    Han log varje gång han såg mig, initierade kontakt hela tiden, började vidröra mig på arm, Axel vid vissa tillfällen.  
    Sen efter jul tog jag honom på armen vid ett tillfälle när jag pratade med honom och efter det va han väldigt glad runt mig och sökte verkligen min kontakt. Då tror man ju tt han är intresserad. Efter det tog jag honom ensam och bad honom säga nåt vad han tänkte om allt osv. Då säger han att han precis börjat träffa nån. 
    Efter det blev jag kall mot honom för jag blev ledsen faktiskt. Han gjorde några försök att söka upp mig o vara som vanligt men sen blev han kall mot mig med. Nu är allt ett enda kaos, jag har försökt att hålla distans, vi pratar det som rör jobbet o så såklart men annars har jag valt att ha distans för att inte vara ledsen. Men nu är han kallare än någonsin. Reagerade väldigt kraftigt på min distans. Vet att han gillar mig egentligen, som person i vilket fall men åldersskillnaden o Jobb osv gjorde väl sitt. 
    Jag säger bara flörta aldrig med en kollega på jobbet! 
    Nu är situationen värre än nånsin, även om vi tycker om varandra egentligen.

  • Anonym (Malin)

    Ja det var verkligen trist. Han flörtade grovt men menade inget mer. Så är det. Nu vet jag iallafall.

  • Anonym (Malin)

    Jag är inte van vid att nån flörtar så mycket, under så lång tid utan att mena nåt. Ny erfarenhet.  
    Nu återstår att bygga upp den fina kontakt som kollegor vi hade förut. Om det är möjligt.  Vi får se. 

  • Anonym (Malin)

    Jag är som vanligt mot honom, skillnaden är jag inte pratar privata saker med honom längre och inte söker hans kontakt. Vi pratar ju det som behövs i jobbet dock osv utan problem. Är det fel alltså? Han har ju reagerat väldigt negativt på detta eftersom han nu ignorerar mig. 
    Svårt att veta hur man ska bete sig. Men jag tänkte att hålla distans var bra för att skydda mig själv och mina känslor.
    Fel har allt blivit iallafall. 
    Ingen körv lär det bli:)

  • Anonym (Malin)

    Det är så tråkigt nu bara om han är arg och ignorerar mig:(

  • Anonym (Malin)

    Han är inte arg för att jag visade intresse, han har ju gjort det med, väldigt mycket. Han är arg för att jag ignorerade honom i början efter vi pratat med varandra då han sa att han träffade nån. Det va så jobbigt, sen har jag hållit distans men varit vänlig men det verkar inte hjälpa. Får skylla mig själv kanske, men det har varit så jobbigt att träffa honom

    Nä att flörta på jobbet är väl inte fel egentligen,  bara man inte strular till det som jag gjort då. 

Svar på tråden Råd igen då!