Inlägg från: Anonym (RH) |Visa alla inlägg
  • Anonym (RH)

Preventivmedel utan att träffa BM, går det?

Gullvivor skrev 2022-12-07 19:04:26 följande:
    Nä alltså problemet är att jag inte vill träffa någon bm pga hur de ofta beter sig. Men uppsöker man en gynekolog (om man nu brukar göra det för preventivmedel?) så tänkte jag att man kanske tvingas visa underlivet också för att det är deras jobb, och det vill man ju inte heller utsättas för. 

Men får kolla upp med min doktor och hoppas att det går att göra undantag, annars får man väl lösa det på något sätt.
    Men hjälp vilken otur du verkar ha haft! Jag har aldrig träffat någon otrevlig bm eller gynekolog och jag har varit hos rätt många genom åren. Vad är det dom gör som är så otrevligt?

Och tja, jag hoppas verkligen du går på cytologkontroller hos gyn pga att det är där det upptäcks om du har cellförändringar som bör åtgärdas.
  • Anonym (RH)
    Gullvivor skrev 2022-12-07 19:04:26 följande:
    Nä alltså problemet är att jag inte vill träffa någon bm pga hur de ofta beter sig. Men uppsöker man en gynekolog (om man nu brukar göra det för preventivmedel?) så tänkte jag att man kanske tvingas visa underlivet också för att det är deras jobb, och det vill man ju inte heller utsättas för. 

Men får kolla upp med min doktor och hoppas att det går att göra undantag, annars får man väl lösa det på något sätt.
    Och vad är det farliga i att visa upp sitt underliv för någon där det behövs? Du verkar ju ovanligt pryd Skål
Svar på tråden Preventivmedel utan att träffa BM, går det?