• Era

Styrketräning hemma!

Har denna vecka börjat med styrketräning i vardagsrummet. Hittills har det blivit 4 pass denna vecka, tänkte köra minst 3 pass per vecka framöver.
    Finns det några andra hemma tränande som vill dela med sig av sina styrketräningstips?
    Vad har ni för mål med träningen?

• Svar på tråden Styrketräning hemma!
  • lövet2

Jag har tränat hemma i 15 år .....
    Mitt enda mål är att må bra. Ryggen och axlarna tar stryk av att lyfta småbarn hela dagarna, plus allt bärande och annat påfrestande.
    Jag har 1kg:s vikter och gör varje övning 20 gånger. Som komplement till vikterna blir det lite armhävningar och situps. Allt hinns med under en normallång reklampaus ...

• Era

lövet2: hur ofta tränar du? Har du tränat regelbundet i 15 år eller till och från?
    Att träna rygg och axlar är nog en bra ide, även om man inte har problem idag så lönar det sig nog för framtiden.

• lövet2

Era - Jag tränar varannan dag året runt. Det började med en ryggskada. Sjukgymnasten rådde mig att träna upp nacke/axlar/rygg på det här sättet. Det blev helt enkelt en god vana som jag fortsatt med. Nu är jag 41 år och alla mina jämnåriga har problem med spänningar och värk - men inte jag!

• Era

lövet2Gud vad duktigt.

Själv är jag en periodare som tränar ett tag för att sedan lägga av helt en tid. Ska försöka lägga mig på en rimlig nivå denna gången.

Fast jag skulle vilja få lite synliga muskler och då ska man köra ganska tungt har jag hört. Fast för den delan behöver man ju inte träna varje dag så länge man kör någelunda regelbundet.

Finns det fler som vill bygga lite muskler här inne?

• Esterella

Ska köpa lite vikter och börja träna hemma, har problem med nackvärk och stela muskler.
    Fast vilka övningar är rätt?
    Jag skulle vilja ha snygga lår, hur gör man då?

• Era

Estrella: Benböj och utfall brukar jag köra med hantlar i händerna.
    Utfall tar både på fram och baksidan av låren och rumpan så den gillar jag.Träningsverk får man så den tar ialla fall

Svar på tråden Styrketräning hemma!