Inlägg från: Anonym (Jennie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jennie)

Problem på arbetsplatsen

Anonym (Första jobbet) skrev 2022-12-08 13:37:51 följande:
    Jag förstår ju att detta hör med mitt obearbetade trauma från uppväxten att göra, det är kanske inte alls personligt men det KÄNNS så. Så min fråga är, hur släpper man känslan att alla kanske inte gillar en? Känns bara märkligt personen pratade så mycket med mig på dessa privata träffar med kollegorna från jobbet där vi alla hade kul, men personen undviker mig nu ibland lite subtilt, svårt förklara på vilket sätt, men märker det ändå. 
    Ja, det tror jag också. Vad gäller den fetmarkerade frågan så tror jag hemligheten är att inse att alla inte gillar en (precis som att du inte gillar alla andra) och att vara OK med det.

Men jag vill också säga att jag kan känna igen mig lite i din kollega. Jag har saker i mitt liv som gör mig rätt trött ibland och i de lägena kan jag nog bete mig lite som din kollega. Jag är för trött för att öht komma på någon följdfråga. De dagarna uppfattas jag nog som rätt självcentrerad. Men sen när jag piggnat till så blir jag social igen. Privata problem och stress kan också göra en okoncentrerad och att man har svårt att helt ta in vad andra säger. 
  • Anonym (Jennie)

Haha! Allt blev ju fetmarkerat! Den här frågan var det jag menade: hur släpper man känslan att alla kanske inte gillar en?

Svar på tråden Problem på arbetsplatsen