Babysim
Ja, jag gick med bägge mina barn. Och ja, jag tyckte det var värt det - jag älskar vatten så det var ju kul att kunna göra det med min liten bebis och ha mysiga stunder ihop och bekanta mina barn med något som jag själv tycker om. Sedan gynnar det ju barnet på andra sätt också - motion, vattenvana, säkerhet (om det görs rätt).
Med simkunnig antar jag nu att du menar när de kunde hålla sig över vattnet utan hjälp, inte den "officiella" definitonen med att kunna simma 200m, varav 50m på rygg. Dottern kunde hålla sig över ytan själv från 22 månader, simma dit hon ville ungefär 2 månader efter. Sonen kunde hålla sig över ytan själv i några sekunder vid 19 månader. Jag trodde att det som med sottern kommer gå framåt fort och att han kan hålla sig i flera minuter inom någon vecka, men plötslig blev hans huvud jättestor och han åkte flera steg bak. Sedan var det många pauser i simningen, så varje gång vi tog upp det igen fick han börjar om från början. Han kunde slutligen simma strax innan han fyllde 4.