Inlägg från: Anonym (op) |Visa alla inlägg
  • Anonym (op)

Please hjälp!! Tandvärk

Selina02 skrev 2022-12-12 14:51:25 följande:

Nu tog jag bort tanden! Den var missfärgat och har gjort ont i lång tid.
    meeeen?.samma smärta fortsätter :( är det vanligt??
    dvs det ?strålar ut? fortfarande och har ont i både området där tanden togs bort och tänderna i underkäken 

Låter som det finns bakterier i tandbenet. Har själv haft den där smärtan i flera år till och från. Men min går över med stark antibiotika, tillfälligt.
  • Anonym (op)
    Selina02 skrev 2022-12-13 10:42:10 följande:

Har aldrig i mitt liv haft så mycket smärta. Föda barn var lättare. 

jag misstänker också att det är tandbenet som orsakar detta. Men hur kollar man upp det? Och vad kan man göra?

Har du tandfickor och hur djupa i så fall? Om du har det kan rensning av dessa hjälpa. Men svårt att säga. Jag har i många år haft smärtor från en tand där tandläkaren sagt att han inte ser något fel, och lägger en ny lagning, efter en tid lossnar alltid lagningen och det slutar göra ont, jag är helt säker på att det finns något problem med den tanden också som inte tandläkaren ser.

Men jag har även djupa tandfickor, mina tänder ser jättefina ut, men det blir ändå bakterier vid roten och jag har fått dra ett par, som också helt saknat karies, infektionen sitter i tandbenet. Är det det för dig så borde dock tandläkaren kunna se det.
Svar på tråden Please hjälp!! Tandvärk