• Anonym (Medelålderssex)

Fråga till par över 45, sexakt

En fråga till par över 45 års ålder Och är i ett förhållande, ni andra får gärna läsa men  endast svar från 45+ är önskat.

-Hur ser ett sextillfälle ut för er?
    -kör ni enligt 1-2-3 eller varierar ni er, och i vad.
    -osv osv.

vi är ett par på 50 och har varit tillsammans sen vi var unga, skiftande lust som i alla förhållanden men vi gillar sex. Efter ett par års uppehåll från sexet (pga av minskad lust hos mig kvinnan) fick jag i våra hormonplåster mot förklimakteriet och efter ett par månader så wow, jag började känna igen mig själv, känns lust, enorm längtan. Min man är mer än nöjd och har också saknat det vi haft. Önskar att alla får ha det så underbart och härligt som vi från medelåldern och uppåt. Måtte det aldrig ta slut😂

vi varierar oss mycket, får inte bli slentrian när man varit tillsammans länge. 

oftast så börjar vi med smek och oralt på båda, oftast penetrerar han bakifrån eller missionären sen ligger vi nära och efftermyser tills vi somnar i varandras armar.

eller så pillerburk lite och kör en snabbis I tvättstugan.

eller så kan det pågå under en hel helg, vaknar av att bli smekt. Inte hela vägen.
    känner lust hela dagen, jag smakar på honom litegrann vid tillfälle på dagen, eggar upp varandra för att sedan ha härligt sex på lämplig plats för dagen. helst inte i sängen då?

Vad gillar ni bäst? Oralt, hand, ligga, berätta gärna.

min Man överraskade med julkalender gör vuxna iår? den uppskattas av oss båda.

julklappstips bok med erotisca inslag,,,

• Svar på tråden Fråga till par över 45, sexakt
  • Anonym (45)

Vi är några år från 50.
    Vi skiljer oss lite från normen, eftersom vi fortfarande ligger med varann minst en gång om dagen och ibland 3-4 gånger. Snittet är ungefär 10 gånger per vecka.
    Sexlivet har blivit vår största hobby och väldigt mycket kretsar runt sex och utveckling inom området. Vi tänder otroligt mycket på varandra och får liksom aldrig nog.
    Vi utöver det mesta, men fokus ligger på analt och viss fetish. Självklart har vi vanligt vaniljsex också, minst en gång om dagen, men ett par timmar använder vi till att göra något extra, oftast på kvällen.
    För att få variation har vi ett Excel-ark där allt finns med. Ställningar, leksaker, kläder, kinks och mycket mer. Vi väljer med omsorg eggar upp varann. Ibland hinns inte allt med och ibland spårar det ur ordentligt. 
    För att hålla lusten uppe kommer han inte varje dag och då går det att ha denna frekvensen utan att tappa gnistan.

• Anonym (Medelålderssex)

..ja det verkar skilja sig lite från normen, men alla är ju olika👍

• Anonym (Jösses då!)
    Anonym (45) skrev 2022-12-12 08:45:30 följande:

Vi är några år från 50.
    Vi skiljer oss lite från normen, eftersom vi fortfarande ligger med varann minst en gång om dagen och ibland 3-4 gånger. Snittet är ungefär 10 gånger per vecka.
    Sexlivet har blivit vår största hobby och väldigt mycket kretsar runt sex och utveckling inom området. Vi tänder otroligt mycket på varandra och får liksom aldrig nog.
    Vi utöver det mesta, men fokus ligger på analt och viss fetish. Självklart har vi vanligt vaniljsex också, minst en gång om dagen, men ett par timmar använder vi till att göra något extra, oftast på kvällen.
    För att få variation har vi ett Excel-ark där allt finns med. Ställningar, leksaker, kläder, kinks och mycket mer. Vi väljer med omsorg eggar upp varann. Ibland hinns inte allt med och ibland spårar det ur ordentligt. 
    För att hålla lusten uppe kommer han inte varje dag och då går det att ha denna frekvensen utan att tappa gnistan.

Det var ju lite skillnad från "normen" kan jag tycka .... Jag och min kärring är ju iofs särbo men ..... veckosnittet kommer ju inte på tal alls.
    Blev åka i lördags kväll men innan dess minns jag inte ens, hahaha
    Skillnad mot kanin-perioden i början ..... men då fanns ju inget klimakterium heller.
    Då blev det ju lite bakifrån på altanbordet medan grillen brann klart Cool
    Sällan sex tyvärr men bra när det händer.
  • Anonym (isch)

Här är det ganska dött, vi har sex ibland, drygt en gång i veckan. Men det följer samma mönster... Jag ligger bakom henne med kuken mellan hennes ben hon gnider lite tills hon blir våt. Sen kör vi skedställning tills hon kommer och då ser jag till att komma också. Sen sover vi.

Ibland om vi är riktigt busiga blir det missionären istället och om andan faller på så vänder vi så att hon kommer på top. 

Fokuserar på att hon ska komma.. ingen varation, jag tycker att det är lite trist.

Det går väl lite upp och ner... Men kul att det är full fart hos er andra! Solig

• Anonym (Jösses då!)

Hon vill inte rida längre då hon tycker att "allt bara hänger"
    Inte mitt beslut, jag har inge problem med det alls. Dessutom har hon som 54-åring bröst som en 20- åring skulle kunna mörda för, hahaha
    Blir mest sked eller sjöstjärnan.

• Anonym (Eva)
    Anonym (45) skrev 2022-12-12 08:45:30 följande:

Vi är några år från 50.

Hoppsan! Jag avis? neeej så van med att han sover redan innan jag hunnit ner i sängen.
  • Anonym (45)
    Anonym (Eva) skrev 2022-12-13 15:08:20 följande:
    Hoppsan! Jag avis? neeej så van med att han sover redan innan jag hunnit ner i sängen.
    Tror inte det är unikt, men kanske mer ovanligt. Kvinnan har ofta sin sexuella topp efter 40 och det vore ju dumt att inte passa på.
    Visst blir det långtråkigt att bara göra samma sak, så vill man fortsätta ha aktivt sexliv gäller det att utvecklas. Det tycker jag vi gör hela tiden och det verkar inte finnas någon gräns.
    När sexlivet stannar, så har man två val. Acceptera eller accelerera. Vi valde det senare och det var det bästa vi gjort.
  • PorterPelle

Vi är 50+ och har ett väldigt bra sexliv. Vi ligger i snitt minst varannan dag, ofta blir det varje dag i veckan. Vi varierar oss i de flesta ställningar och älskar oralt, analt och gärna lite hårdare sex med bojor och piskor någon dag i veckan när vi har mer tid. Ungefär en dag i veckan har vi sex med andra personer inblandat, trekanter eller gruppsex, både hemma hos oss eller hos vänner men också på olika swingersklubbar.
    Vill  säga att de som tror att sexlivet är över efter 25 har mycket roligt att se fram emot, det blir bara bättre och roligare :)

• Anonym (Sven Trian)

Vi är över 60 och har sex i stort sett på klockan en gång i veckan. Ofta samma upplägg - smek, sug, slick, sen penetration och avslut var för sig - hon med sin vibrator och jag med högerhanden.

Låter kanske tråkigt, men jag gillar det! Väldigt skönt, och jag är så tacksam att vi ännu njuter tillsammans, trots vår ålder, att vi haft sex i 25 år och efter att hon haft cancer i underlivet men kommit igen.

Dock är det jag som får vara påhittig. Jag har köpt hennes satisfyer, som hon gillar skarpt. Jag har köpt en liten piska, men vi föredrar min handflata. Jag har köpt en spegel som går att hänga upp i sängen, men det är bara jag som tittar.

Jag fantiserar i hennes öra, hon är tyst. Jag stönar, hon gör det nästan inte alls. Men hon gillar sex, det märker jag och det säger hon. Jag introducerade inlästa erotiska noveller (finns faktiskt på Spotify!). Hon gillar att lyssna när vi kelar.

• Camarosmurfen

Vi är runt 45, par sen 23 år.

Har sex 1-2 ggr per vecka, i regel på helgerna. Beror mycket på att vi har 3 barn, så gyllene tillfället är helgmornar då de sover länge alla 3.

Varierar ganska mycket hur vi har sexet, oral, vaginalt och analt gillas (speciellt det sista) . Ibland hela paket, ibland bara det ena. Ganska mycket pluggar och dildos som får vara med också. 

Lite rep och piska ibland (men svårt med barn hemma som sagt) och även lite gruppaktiviteter ibland, men var ett tag sen nu.

Så överlag har vi ett sexliv som är både aktivt och varierande.

• Anonym (Ptr45)

Ja själv får jag mer eller mindre be om att något ska hända. 
    Visst jag kan fråga om att ta henne bakifrån och det är ok, och lite smått annat. Men verkligen inget anal eller annat roligt. önska hon kunde säga mer vad hon vill eller berätta vad hon vill att jag ska göra. Har frågat några gånger men fått samma svar alla gånger. 
    Allt är jätte bra och jag är nöjd :(((

• Anonym (Snuskmorsan)

Vi är 40 (hon) respektive 46 (han) 
    Vi har sex i perioder. Ibland ofta, ibland sällan.
    Förspelet börjar oftast under dagen med smekar, kyssar och vi älskar att kissa på toa tillsammans. Oftast sitter jag vänd mot min man och vi har könen mot varandra och hånglar samtidigt som vi kissar. Varmt, blött, intimt och så förbjudet. 
    Sen klär vi på oss, båda galet kåta. Vi fortsätter våra sysslor under dagen. Vi brukar känna på varandra lite och på sommaren brukar vi kissa i kors på bakom huset sen gnider vi oss alltid mot varandra.
    På kvällen när Vi ska lägga oss brukar vi börja med att ligga och hångla nakna tills jag bara måste ha honom i mig. Då ligger han på mig och när jag är på väg att komma snurrar vi så att han hamnar underst. Sen squirtar jag ner hela honom och så använder vi min fittsaft som glidmedel när jag runkar av honom. 

• Anonym (Knut Kragballe)

Väldigt individuellt är det säkert. Jag levde nästan som incel i förra förhållandet. Flera ,ångades mellan gångerna och under tiden total brist på intimitet. Kramas med kläderna på var väl det mest intima vi gjorde annars. Enligt henne var detta normalt, nästan alla kvinnor tappar sexlust med åldern.

Efter separationen var jag ute och dejtade och alla kvinnor var 45 och uppåt och jösses vad kåta de var. Tror jag var på fem dejter som ledde till sex efter mindre än en timme. Två blev kk under en period och nu har jag en särbo. Vi kan bara ses på helgerna men då är vi nog nakna och på varandra oftare än inte. På veckorna messar vi bilder och kör både telefonsex och camsex.

För mig är detta drömmen, att ha en kvinna som delar min syn på sex och närhet och jag tror det är en förutsättning. Har man helt olika syn så kommer det nog blir problem, särskilt om man inte vill kännas vid att den andres åsikter också räknas.

• Anonym (Paret)

Vi är 50+, har sex 1-2 ggr i månaden kanske. Inget himlastormande mest samma ställning. Frun är inte så intresserad av vare sig sexet eller att ta ut svängarna. Jag hade gärna haft mer sex och tagit ut svängarna mer.

• PorterPelle
    PorterPelle skrev 2022-12-15 15:53:03 följande:

Vi är 50+ och har ett väldigt bra sexliv. Vi ligger i snitt minst varannan dag, ofta blir det varje dag i veckan. Vi varierar oss i de flesta ställningar och älskar oralt, analt och gärna lite hårdare sex med bojor och piskor någon dag i veckan när vi har mer tid. Ungefär en dag i veckan har vi sex med andra personer inblandat, trekanter eller gruppsex, både hemma hos oss eller hos vänner men också på olika swingersklubbar.
    Vill  säga att de som tror att sexlivet är över efter 25 har mycket roligt att se fram emot, det blir bara bättre och roligare :)

Såg att det blev lite skrivfel, ungefär en gång i månaden har vi sex med andra, inte en gång i veckan. Det finns det inte tid till även om det vore riktigt härligt :)
Svar på tråden Fråga till par över 45, sexakt