Inlägg från: Anonym (Dessa män...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dessa män...)

Hur bemöta hans oengagemang?

Vet du vad... Det enda som är värre än att stå där ensam med en bebis är att stå där ensam med två bebisar. Den nyfödde + mansbebisen deluxe du är ihop med- ifall du nu inte fattade. Om du eller han inte hinner flytta så räkna inte med honom i nånting. Nada, noll, inget! Sen tar du itu med en flytt och ställer in dig på att vara ensamstående. Mest troligt helt ensam förälder också.

• Anonym (Dessa män...)
    Anonym (Suck) skrev 2022-12-11 21:48:03 följande:
    Jag hör din poäng, men förälder får han åtminstone vara, jag kan inte ha barnet ensamt. Därför jag hade hoppats på att någon satt på någe tips så man slipper bara "Stå ut" min tid som FL... så får jag väl bittert lämna när han tar över.. 
    Han kommer vara biologisk och juridisk pappa, men det vette sjutton om jag tror att han vill vara en pappa i praktiken. Jag tror inte han vill ha barn helt enkelt. Därav noll engagemang. Så nej, tyvärr tror jag du får dra lasset själv med precis allt. Och det kommer du klara av. Man klarar allt man måste klara av nämligen.
  • Anonym (Dessa män...)

Om han inte vill vara föräldraledig kan du inte tvinga honom. Vill han inte engagera sig öht finns det inget du kan göra för att tvinga honom. Det man inte vill och vägrar gör man inte.

Svar på tråden Hur bemöta hans oengagemang?