• Sun 11 Dec 2022 22:48
    3784 visningar
    5 svar
    5
    3784

    Hjälp att hitta plånbok

    Nu behöver jag er hjälp. Jag har tappat bort min plånbok här hemma. Ett svart plånboksfodral till min mobil.
    Vi har letat överallt: bakom madrasser, på varje hylla, bakom element, i tvättkorg/tvättmaskin etc etc. Dottern skulle kunna vara skyldig, men då hon bara är knappt 1 år varken når eller kommer hon så långt. Och jag brukar ha bra koll på när hon gör bus...

    Jag ber till högre makter och hoppas att någon av er kan hjälpa mig vart jag har förlagt den. Har lagt en sax och ett par nycklar i fönstret, håller tummarna...

  • Svar på tråden Hjälp att hitta plånbok
  • Sun 11 Dec 2022 23:21
    #1

    Den ligger antingen i en ficka eller i en väska. Eller någon annanstans. 

  • Mon 12 Dec 2022 19:31
    #2
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-12-11 23:21:34 följande:

    Den ligger antingen i en ficka eller i en väska. Eller någon annanstans. 


    Jag har letat i samtliga jackor jag haft på mig i samband med att den försvann. Handväska använder jag inte, men har letat igenom skötväska samt väskan som hänger på vagnen samt i vagnen. Inget napp :( 
  • Mon 12 Dec 2022 19:48
    #3
    tvekan skrev 2022-12-12 19:31:27 följande:
    Jag har letat i samtliga jackor jag haft på mig i samband med att den försvann. Handväska använder jag inte, men har letat igenom skötväska samt väskan som hänger på vagnen samt i vagnen. Inget napp :( 
    Om jag tappar bort något, vilket inte händer ofta, brukar jag oftast hitta grejen just där den borde vara, där jag brukar ha den och har bestämt att den ska vara. Men jag har inte tittat ordentligt nog där. Eller trodde inte att jag varit så ordentlig. Testa det! Eller alldeles bredvid där du brukar ha prylen. 
  • Mon 12 Dec 2022 19:57
    #4

    Sånt som varit försvunnet i evigheter har vi till sist hittat:

    -ovanpå en golvlist mellan ett sängben och väggen
    - dotterns stora leksakslåda
    -inpillad i bilstolens håligheter
    -i en liten låda i badrummet som ingen tänkte på att leta i
    -mellan två sladdar under sängen

  • Mon 12 Dec 2022 22:26
    #5

    Bakom skohyllan? I närheten av köksbordet? På en hatthylla? I en låda i hallen?

Svar på tråden Hjälp att hitta plånbok