• goldfish

Sträcka sig i magen, ligamenten eller vad hände?

Vaknade inatt av att katten spydde i sängen, och ni kanske vet hur fort man kommer ur sängen.

Efter bara en liten stund fick jag så ont i magen så det var svårt att andas och jag kunde inte stå rak, bara kallsvettades så ont gjorde det.
    Ringde akuten, och det fanns ingen gynakut här, men de raggade upp någon gynliknade som i stort sett sa:
    Har du inga blödningar så ta en alvedon och gå och lägg dig och är det likadant imorgon så får du ringa igen.

Det lugnade inte mig, men idag så såg jag ganska logiskt på det.
    Vad skulle kunna ha hänt om det inte kom någon blödning?
    Men det har känts av hela dagen lite grann idag, ungefär som en stark mensvärk, men inte på långa vägar som inatt.

Någon som vet om man kan ha sträckt sig i magen eller vad som hänt/händer?
    Ska ringa min riktiga bm på måndag!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-25 18:46:48:
    (Är i v. 13)

• Svar på tråden Sträcka sig i magen, ligamenten eller vad hände?
  • fiskbulle666

Jag har haft liknande, att det känns precis som man sträckt sig i en magmuskel. Men då har det handlat om att vända sig långsamt i sängen eller försöka ligga på mage.
    Kan tänka mig att om jag skulle göra den rörelsen snabbt att det skulle göra ****-ont!!

Det är säkert ingen fara men jag kan fatta att det känns!!!

Malin v11

• Sante

jag upplever likadant när jag vänder mig på natten så krampa det till i magen ,måste ligga still på ryggen innan jag byter sidan,eller när jag häftigt reser mig upp från sängen el.soffan är det samma här,gör skitont!

• Asrta1

Du behöver förmodligen inte oroa dig då det säkerligen är växtvärk då livmodern växer. Man kan få sådana känningar tex när man nyser och hostar. Helt normalt.

Men känner du oro så ring absolut din BM imorgon. Lycka till!

Asrta1 - Mamma till en underbar son på 3 år och gravid i v 24 (23+5) !
  • goldfish

Idag känns det nästan som om det skulle kunna vara växtvärk eller något sånt, för idag spänner det och drar från ljumskarna och uppåt.

Att nysa särskilt *aj, aj* om man inte hinner krypa ihop!

Men ska ringa bm imorrn så man kan vara lugn sen och veta att allt är ok.
    Varför såna här saker måste hända en fredagkväll, så man ska oroa sig hela helgen sen.

Tack för era svar!

Svar på tråden Sträcka sig i magen, ligamenten eller vad hände?