• Anonym (Mia)

Tonårsbarn spädbarn flickvänner regler

Hej
    Vi har en liten tjek på 2 år o en stor son på 16 o en på 11. Stora sonen har flickvän o det är ständigt bråk i vår familj om detta. 
    Efter att ha haft henne här hela sommaren hela semester o även jämt på vardagar fick jag nog när hon tom kom hem när sonen inte var hemma o jag var fl. 

Nu har vi haft olika syn på detta hela hösten. Sonen har börjat gymnasiet o har börjat ett program där man behöver plugga o hon går ett där man inte behöver det. Vi tog som regel att de skulle sova över 1 dag här i veckan o en dag där i veckan och en dag var hos vaeje familj på helge. 4 dagar övernattning av 3 o de är 16 år. Nu börjar det blå så att de säger att kom o sov hos oss alla andra dagar du är alltid välkommen

• Svar på tråden Tonårsbarn spädbarn flickvänner regler
  • Anonym (Mia)

Jag ser på sonen att han stressar iväg varje kväll o vi ser honom knappt. Han hinner inte med o plugga o han är aldrig lite ensam med oss.
    Mannen sätter aldrig wn regel o de är väl vårt problem han pratar med mig o vi kommer överens men sen när han pratar med sonen säger han gör som mamma vill så blir det lugnt. Jag gillar tjejen men tycker att 4 dagar i veckan räcker. Vi har ju vår lilla dotter o det är så mysigt när bara vår familj får lite tid sista timmen pp kvällen mm. Är jag för hård? Känner mig hemsk o sonen tar ju illa upp men jag vill honom bara väl. 

• Anonym (''')

Spädbarn? Antar det skulle stå småbarn. 

Nåja, när vår tonåring hade flickvän fick de inte sova över på skoldagar. De försökte några ggr men vi sa ifrån på skarpen. Vi har också fler barn samt behöver sova själv för att orka med jobb.
    På sommarlovet sov de oftare över men då turades de om mellan de båda hemmen. 

En gång när hon hade studiedag dagen efter men inte vår son, uppdagades det att hon sovit över. Vi hade lagt oss i normal tid och trodde hon skulle åka hem snart som hon brukade, men då hade de två bestämt sig för att hon kunde sova över. Vi märkte inte det.
    Sonen hade bara kort skoldag dagen efter så de hade väl räknat ut att hon kunde ligga och dra sig ett tag och så skulle han komma hem till lunch. Jag hade kort arbetsdag själv så jag kom hem tidigt, och insåg då att hon varit i vårt hus själv hela fm. Det var en snäll och bra tjej så inget farligt så, men nej, jag tyckte faktiskt inte om att hon varit i huset utan att vi hade haft en aning. 

• Spucks

Att begränsa övernattningar (eller umgänge generellt) för att han ska sköta skolan: helt rimligt.
    Att begränsa för att du inte vill ha hans flickvän där jämt: helt rimligt.
    Att begränsa för att du vill tvinga honom att umgås med endast familjen: inte rimligt.

• Anonym (Laura)

Jag tycker att det är rimligt att de inte får sova över på skoldagar. Skolan måste ju komma först och det är ju väldigt tidigt att mer eller mindre bli sambo som 16-åring. Relationen kommer inte gå i kras bara för att de får ses på dagtid men inte sova över varje natt. Sätt gränser. 

Svar på tråden Tonårsbarn spädbarn flickvänner regler