• Anonym (Kaffedraken)

Psykiskt sjuk av att aldrig ha haft nån?

Jag är 50 och har aldrig haft ett förhållande. Bara legat med en, snart 16 år sen nu.
    Jag märker att det är svårt att undvika att känna sig bitter och jag är ofta nedstämd.
    Det blir allt svårare att känna hopp om att träffa nån också.

• Svar på tråden Psykiskt sjuk av att aldrig ha haft nån?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-13 11:19:17 följande:

Jag är 50 och har aldrig haft ett förhållande. Bara legat med en, snart 16 år sen nu.
    Jag märker att det är svårt att undvika att känna sig bitter och jag är ofta nedstämd.

Vad gör du för att åtgärda det då? Annat än att älta?
    Ge dig ut, ta en finlandskryssning och ragga, hur svårt ska det behöva vara?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-13 11:19:17 följande:

Jag tycker du ska börja gå i terapi. Det kommer du må mycket bättre av och när du mår bättre kan du också träffa någon. Det är mitt väldigt ärliga och genuina tips. 
  • Anonym (Kexkraken)
    Anonym (Stina) skrev 2022-12-13 11:36:52 följande:
    Jag tycker du ska börja gå i terapi. Det kommer du må mycket bättre av och när du mår bättre kan du också träffa någon. Det är mitt väldigt ärliga och genuina tips. 
    Instämmer. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Stina) skrev 2022-12-13 11:36:52 följande:
    Vilken skillnad skulle det göra? Enda sättet som är aktuellt för mig att EVENTUELLT träffa nån är på en dejtsida.
    Antingen så får jag kontakt med rätt kvinna där, eller inte. Oavsett om jag gått i terapi eller inte.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-13 12:26:10 följande:
    Vilken skillnad skulle det göra? Enda sättet som är aktuellt för mig att EVENTUELLT träffa nån är på en dejtsida.
    Antingen så får jag kontakt med rätt kvinna där, eller inte. Oavsett om jag gått i terapi eller inte.
    julkryssning, finlandsfärgan. Lika desperata kvinnor som vill hitta någon. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (qwerty) skrev 2022-12-13 12:32:43 följande:
    julkryssning, finlandsfärgan. Lika desperata kvinnor som vill hitta någon. 
    Fel arena för mig, trivs inte på såna tillställningar. Jag är inte desperat. Hade jag varit det så skulle jag ha träffat dom kvinnorna som ville träffa mig, men som jag inte var intresserad av.
  • Anonym (K)
    Anonym (qwerty) skrev 2022-12-13 11:25:45 följande:
    Vad gör du för att åtgärda det då? Annat än att älta?
    Ge dig ut, ta en finlandskryssning och ragga, hur svårt ska det behöva vara?
    Man säger inte ?hur svårt ska det vara? till folk. Det är väldigt individuellt vad en människa har svårt med. ts kan tex ha autism eller andra svårigheter som gör att han har svårare än dig med det Sociala
  • Anonym (Wtf)
    Om du aldrig gått i terapi så har du ju ingen aning om om det funkar eller inte. Ge det en chans.
    Som du håller på nu lyser din psykiska ohälsa igenom och det gör det garanterat IRL också.
  • Anonym (C)
    Dålig självkänsla och bitterhet är oattraktivt och gör att du får väldigt svårt att träffa någon. Om du går i terapi så kommer du förhoppningsvis att börja må bättre och får på så sätt lättare att träffa någon. Har du något bättre förslag på lösning på ditt problem?
  • Anonym (Stina)
    Eftersom du frågar om du är psykiskt sjuk så  terapi en bra väg att ta. Eventuellt även medicin. Du står still i ditt dejtande eftersom du inte mår bra och har fixerat dig vid att en kvinna kommer lösa allt som
    är jobbigt för dig. Men ingen kan fixa någon annan, man måste själv må bra för att klara av en relation. 
Svar på tråden Psykiskt sjuk av att aldrig ha haft nån?