Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Hej
först och främst tycker jag du borde vara försiktigt hur du utrycker dig, du vet inte vad hans ex går igenom och hur tufft de faktiskt är att ha psykisk ohälsa, de går absolut att vara begåvad och ha psykisk ohälsa,
Han var inte dum som skaffade barn med henne, de va kära, de älskade varandra punkt. Du verkar vara rätt avundsjuk på denna kvinna, du kan inte ändra att han hade barn med henne utan nu är du med honom för du älskar han och du vet han hade ett barn sedan tidigare med en annan kvinna.
Hon orkar inte ha barn kalas? Jo vet du varför för psykisk ohälsa tar på en fruktansvärt enormt. Jag tycker du borde vara försiktigt i framtiden och utrycka dig såhär!
ha en fin dag!
Vill poängtera att de båda är över 40, jag är 30. Så hon har varit sjuk sedan åtminstone 25-årsåldern och inte skaffat sig någon utbildning så inget som kom efter förlossning.
Jag förstår att man kan vara begåvad utan utbildning.
Däremot kan en utbildning sätta begåvning på prov pga konkurrens. Vissa utbildningar kan du inte ens komma in på om du inte är begåvad, så alla utbildningar handlar inte om att plugga in saker.
Resonemanget "utbildning kan alla skaffa" brukar ofta komma från folk som inte har ambitioner men tänker att om de minsann bara hade VELAT skulle de kunna bli både astronauter och rockstjärnor.
Tack för ditt svar! Ja, det är just förståelse jag önskar få. Jag tycker ju min pojkvän är toppen och förstår att han nångång måste ha sett något hos den kvinnan.
Han verkar inte vilja berätta om att han har en ny relation men inget han "döljer" då vi ofta är ute där man kan träffa på henne osv, men han när att hon inte har med hans privatliv att göra och ser inte det som ett hinder för att jag ska träffa sonen. Kanske är han rädd att hon blir extra stressad eller något?
Att jag blir besviken tror jag han förstår ändå, litar till 100% på att han gör sitt bästa för att vi ska kunna ses så mycket det går. Vi träffas ju inte för min skull utan för bådas.
Din kille var alltså tillsammans i mer än 10 år med nån med psykisk ohälsa, och ändå VALDE han att skaffa barn med henne.
Varför tycker du inte han resonerat konstigt?
Varför skulle jag behöva träffa hans ex? Ingen av de jag känner som har nya partners och ex med i bilden gör så. Inte så att hon kan förbjuda honom att träffa mig
Otrohet känns inte sannolikt. eftersom han inte verkar särskilt rädd för att vi ska råka på henne under våra promenader (hon bor jättenära) plus att hans vänner och familj har träffat mig.
Men har de du känner också barn med sitt ex då? Många jag vet om som är i den situationen träffar sin partners ex. För barnens skull då. Jag tycker du ska vara lite snällare mot henne om hon nu är sjuk. Du har ju aldrig träffat henne ens men det är din pojkväns barns mamma ändå och enda informationen du har är från honom. Bilda dig en egen uppfattning om henne när ni nån gång ses istället för att anta saker om henne. Hon kanske är underbar.
Fast de skaffade barn rätt sent, hon var nästan 38.