• Kockobello

Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna

Vad spelar det för roll?

Det är inte att vara trygg i relationen att hålla på att hacka på hans barns mor.

• Kockobello

Inom ett år så är detta över ändå. 

• Kockobello

Man kan vara ytterst begåvad och intelligent utan utbildning.

Utbildning kan vem som helst skaffa sig, förutom några mer krävande utbildningar. 

Begåvning är medfött till stora delar. Sonen ärver detta förhoppningsvis.

• Kockobello
    Anonym (Linn) skrev 2022-12-13 12:25:59 följande:

Jag gissar att du inte har barn sedan innan och att allt detta nu skaver hos dig. 
    Att han har ett förflutet, att han har varit tillsammans med en kvinna i många år, fått barn med henne.
    Detta får dig att försöka hitta fel hos henne så att du inte ska känna dig hotad av allt.

Jag tycker att du ska prata med din kille om dina känslor. Att det ofta eller stundtals känns tufft för dig att han har ett ex och barn, att det får dig att känna dig osäker ibland på om det verkligen är ni.

Angående exet: vi vet ju inte alls vad hon varit med om i sitt liv eller hur hon haft det. 
    Det enda jag vet är att depression, ångest, utmattning och liknande skulle jag inte ens önska min värsta fiende. Att inte orka det som alla andra verkar orka. Att aldrig känna lugn och en genuin glädje. Att ständigt oroa sig. Det är fruktansvärt nedbrytande. 

Barnet är fullständigt oskyldigt i detta och om mamman ibland inte orkar så att pappan måste ta över ska vara självklart. 
    Tänk att själv vara ett litet barn, mamma orkar inte och ringer pappa. Pappas nya tjej säger då nej. Hur mår man då som barn? 

Hoppas verkligen att deras relation inte går ut över barnet. Tänker att hon kan bli hatisk mot sonen i värsta fall. 
  • Kockobello
    Anonym (Linda) skrev 2022-12-13 17:55:53 följande:
    Jag tror inte att hon är svartsjuk. Däremot kanske hon inte vill ha deras unge i tid och otid och förstöra deras ´planer.
    Då får hon hitta en man utan barn.
  • Kockobello
    Anonym (Pepparrot) skrev 2022-12-13 20:19:38 följande:
    Ja som har barn såklart.

Hon kan mycket väl vara underbar, han såg ju något hos henne en gång, men förstår inte hur han kunde hålla ihop med en person som inte har en sysselsättning. Man måste ju inte ha någon "utbildning" eller titel, men vad kan man få ut av en relation till någon som bara sitter hemma och har ångest (om det nu är så) när man själv är framgångsrik? Säger det inte för att vara taskig, det är ju egentligen synd om  henne, men förstår genuint inte.
    Det är inte ovanligt att framgångsrika män har hemmafruar. Det är ingenting konstigt. De prioriterade väl familjen.
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-12-13 20:38:40 följande:
    Det är inte ovanligt att framgångsrika män har hemmafruar. Det är ingenting konstigt. De prioriterade väl familjen.
    Det ses väl som mer kvinnligt än att jobba som en man.
Svar på tråden Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna