Inlägg från: Anonym (Hmm..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm..)

Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna

Kockobello skrev 2022-12-13 12:04:40 följande:

Inom ett år så är detta över ändå. 

Max ett par månader skulle jag tro. Ts är sjukligt svartsjuk och nedvärderande mot sin partners ex, såna "relationer" håller aldrig!

Gå vidare ts, det är ändå totalt kört för er!
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Pepparrot) skrev 2022-12-13 14:28:31 följande:
    Det är exakt det jag tycker.
    Eller så hade hon ingen psykisk ohälsa de första 10 åren?!
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Linda) skrev 2022-12-13 18:35:39 följande:
    Trams. Han undviker att berätta pga av sitt ex sviktande mentala hälsa.
    Hur många otrogna män skyller inte på sviktande ohälsa hos "exet" till älskarinnan?

Säger inte att det är så i detta fall, men omöjligt är det inte.
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Såhär är det) skrev 2022-12-13 19:10:09 följande:
    Precis min poäng. Enligt TS är han så fantastisk på alla sätt, men ändå målar han upp en högst osmickrande bild av sitt ex och vill inte att de träffar varandra. Sonen borde ju ha berättat för sin mamma att pappa har en ny kvinna, så det är helt klart nåt som inte stämmer här.
    Sonen är ju bara 3, han fattar inte ännu.

"Ja sonen är bara 3 så inte mycket som kan "inte fungera" än. Lite orolig för hur den biten kommer bli framöver när hanär gammal nog att  fatta att jag faktiskt är hans pappas tjej"
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Pepparrot) skrev 2022-12-13 20:00:18 följande:

Varför skulle jag behöva träffa hans ex? Ingen av de jag känner som har nya partners och ex med i bilden gör så. Inte så att hon kan förbjuda honom att träffa mig

Otrohet känns inte sannolikt. eftersom han inte verkar särskilt rädd för att vi ska råka på henne under våra promenader (hon bor jättenära) plus att hans vänner och familj har träffat mig.

Konstiga vänner du har. Jag har haft 3 ex som haft barn och jag har alltid träffat mamman till barnen. Tycker det är mest naturligt och känns bäst för alla inblandade. Alla exen har gillat mig, men i just ditt fall är inte det så troligt så du bör hålla dig borta!
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Pepparrot) skrev 2022-12-14 07:19:12 följande:

Fast de skaffade barn rätt sent, hon var nästan 38.

De var förmodligen trygga med varandra då och trodde på livslång kärlek. Alternativt har de försökt i många år, vem vet?

Fast 38 är inte jättesent idag, bättre än för ungt (runt 20+) tycker jag.

Oavsett så undrar jag varför ni pratar så mycket om hans ex? Har ni verkligen inga andra samtalsämnen kan man undra?! Saknar han henne väldigt mycket? Detsamma gäller "Apple", känner ingen väninna (eller jag själv) som korsförhör sina nya män om hans ex så som ni gör. Vad får man ut av det? Mer än vetskapen om hur illa mannen kommer prata om en själv när han träffar nästa kvinna. Om mannen pratar så som din helt nya man gör ts om sitt barns mamma. Sjukt oattraktivt.

Ni har bara dejtat i 8 mån och redan detta problem, bådar verkligen inte gott.
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Pepparrot) skrev 2022-12-17 18:43:21 följande:
    Knappast. Jag tycker mycket om sonen och umgås väldigt gärna med honom. Det handlar inte om en sån grej som att jag är svartsjuk på att inte få all uppmärksamhet utan försöker förstå situationen då det ibland känns som att barnets mamma inte tar/kan ta sitt ansvar. Känns inte minst orättvist mot pappan generellt som jobbar och ändå ska ha sonen mer. 

Om hon verkligen, VERKLIGEN inte kan någon gång får hon väl skaffa barnvakt i form av typ mormor/morfar/betald barnvakt? Finns ju problem med det också men min pojkvän gör ofta  så när hon lämnar över sonen när han t.ex måste jobba en helg. 
    Gör slut, den enda som inte är psykiskt frisk är du!
Svar på tråden Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna