Anonym (Pepparrot) skrev 2022-12-16 12:36:43 följande:
Jag skulle inte lämna honom för det. Men jag vet att han i grunden är en ambitiös person. Sedan är han så mycket mer än bara sin sysselsättning, absolut.
Det är ju inte så svartvitt. Kanske är som någon sa ovan att kvinnor bryr sig mer om mäns ambition än tvärtom. Handlar inte om pengar utan om ett en drivkraft som många tycker är attraktivt.
"Det är ju inte så svartvitt". Det skriver du själv i detta inlägg. Exakt! Du har ingen som helst aning om varför hans ex hamnat i den situationen som hon är i. "Det är ju inte så svartvitt". Så varför är du så vansinnigt dömande gentemot henne när du
1) Aldrig träffat henne
2) Inte vet hur den situation hon är i uppkommit
Vad gäller att träffa sitt bonusbarns andre förälder så är det väl rätt lämpligt eftersom man har en kontakt via barnet. Skulle jag och sambon separera och han träffa en ny så vill jag absolut veta vem det är som kommer att tillbringa en massa tid med mitt barn. En bekant till mig är bonusförälder (samt har eget barn) och där är det bonusbarnens andre förälder som vägrar att träffa hen (eller det var i vart fall så väldigt länge) av någon okänd anledning. Det handlar ju ändå om en vuxen som kommer att tillbringa lika mycket tid som en själv med ens barn om barnen bor halvtid hos vardera förälder.