• nova99

Var kan man träffa en partner?

Hej! 

Fanns ingen kärleks-kategori konstigt nog? 
    Jag är en 23-årig tjej som varit singel länge och verkligen längtar efter en pojkvän. Har ni några tips på var man kan träffa en partner? Är så himla trött på Tinder. 

• Svar på tråden Var kan man träffa en partner?
  • Anonym (---)

Du får väl finkamma orten där du bor, om du inte gjort det? Gå med i nån förening etc. 

• Anonym (Kaffedraken)

Badoo
    Happypancake

Jag brukar få tipset här att gå med i nån kurs med många kvinnor, även om kursämnet inte intresserar mig. Så en kurs med många män kanske vore nåt för dig?

Idag fick jag tipset om färjorna också.

• Anonym (Kaffedraken)

Många träffas på jobbet. Men när jag och många andra män skriver det, så brukar dom flesta här säga att jobbet inte är en bra plats att hitta nån på. Dom flesta kvinnor är på jobbet för att jobba, inget annat.
    När kvinnor själva är intresserade av nån man på jobbet, då brukar det låta annorlunda. Då träffas många på jobbet.

• Anonym (Kaffedraken)
    nova99 skrev 2022-12-13 20:49:13 följande:
    Var kan man träffa en partner?

Hej! 

Fanns ingen kärleks-kategori konstigt nog? 
    Jag är en 23-årig tjej som varit singel länge och verkligen längtar efter en pojkvän. Har ni några tips på var man kan träffa en partner? Är så himla trött på Tinder. 

Under Kropp & Själ så finns det en kategori, Singel.
  • Anonym (Ges)

Fest, fika, jobbet, plugget, föreningar. Sociala aktiviteter där människor möts. I din ålder var jag också på kärleksjakt. Gick på alla fester som erbjöds, hängde gärna på kompisar när de skulle någonstans, gick kurser, var föreningsaktiv, gick ut mm. Ju fler människor man träffar desto större chans att träffa den rätte! Jag hittade honom på ett café där han satt och fikade med min kompis. :) 

• nova99

Jag bor i Stockholm så på ett sätt är det väldigt lätt att träffa nya människor. Har funderat på att börja träna på gym (inte bara för att jag vill träffa en kille) men vet inte om det är så sannolikt att jag träffar någon där. 

• Anonym (Kaffedraken)
    nova99 skrev 2022-12-15 07:07:14 följande:

Jag bor i Stockholm så på ett sätt är det väldigt lätt att träffa nya människor. Har funderat på att börja träna på gym (inte bara för att jag vill träffa en kille) men vet inte om det är så sannolikt att jag träffar någon där. 

Inte osannolikt heller. Tjejer brukar säga att dom inte spanar in killar på gymmet, att dom är där för att träna. Men många tjejer har också erkänt att det naturligtvis inte stämmer Flört

Ja, att flytta till en storstad är ett tips jag brukar få här. Där hittar man nån.
  • Anonym (Ges)

Min gissning (men jag är tant) är att det är lättare att träffa någon på ställen där folk är för att umgås. Har inte unga människor fester nuförtiden? Gör ni inte saker flera personer tillsammans? Bowlar, åker till simhallen, fikar, går på bio/teater/konserter? 

Om det är så att du saknar kompisar att göra saker med så tror jag att det är där du ska börja - att försöka hitta kompisar. 

• Anonym (Kaffedraken)

Jag bor i Stockholm så på ett sätt är det väldigt lätt att träffa nya människor. 

Nu vet jag inte hur det är där, om folk är mer framåt eller håller sig på sin kant. Många unga tjejer får väl ofta inviter från killar, så händer det att killar kommer fram och börjar prata?
Svar på tråden Var kan man träffa en partner?