Anonym (Kvinna) skrev 2022-12-16 11:23:04 följande:
Jag träffade min pojkvän genom jobbet, han jobbade på ett företag som är kund till vårat 
Har aldrig använt mig av Tinder eller dejtingappar, har träffat på folk när jag umgås med andra alternativt vid olika aktiviteter.
När jag varit på gymmet så har det varit försök från två olika killar. Den ena gick fram och var mer rak medan den andre killen började prata allmänt då och då och sedan började han träna samma tider som mig osv. Jag var inte intresserad, men likväl ett ställe/sätt att lära känna och få kontakt.
Övriga tillfällen som kontakt har initierats är genom gemensamma vänner, när man har träffat vänner och dom haft med sig någon som dom känner, träffat på folk om man varit ute och spelat biljard/bowling eller bara varit "ute" på sådant.
Har även varit någon som pratat och tagit kontakt med en när man åker tåg eller kollektivt, gäller väl att man inte sitter med mobilen och stirrar i den, utan är någorlunda "med" också.
Vem tog initativet?
Ja, gymmet är också ett ställe som dom flesta tjejer säger är egtt ställe där man inte raggar. Dom är där för att träna. Inget annat. Dom kollar inte killar där heller.
Sen så finns det tjejer som faktiskt erkänner att dom spanar in killar på gymmet.
Ja, man kan nog träffa nån lite var som helst.