Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Folk som inte bryr sig om elförbrukningen pga fast pris

EpicF skrev 2022-12-14 15:02:13 följande:
    Man betalar så alltid samma pris.  Vid fast varierar inte priset. Så vad anser du var fel? 
    Fast pris betyder fast pris per kWh. Använder man fler kWh betalar man mer än när man använder färre kWh. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee
    EpicF skrev 2022-12-14 15:14:20 följande:
    Det gäller oavsett. En fördel med fastpris är att man alltid har samma pris, och i princip får samma elräkning varje månad. Nackdelen är när elen är billig, då förlorar man. Nu när elen är dyr så vinner man på att ha fastpris. 
    Nej, man har inte alltid samma pris på elräkningen om man har fast pris. Man debiteras per kwh, och använder man mer så blir elräkningen dyrare, och använder man mindre så blir elräkningen dyrare.

Förstår du, eller ska vi använda mindre bokstäver?
  • Aniiee
    EpicF skrev 2022-12-14 15:46:04 följande:

Aniiee: Om man har samma elförbrukning så har samma summa i elräkning. Läs vad jag skrev innan du kommenterar. 

Läs själv, vad du skriver och ffa vad du svarar på!
  • Aniiee
    Anonym (de Hex) skrev 2022-12-14 17:48:15 följande:

Det är ännu inte förbjudet att vara en moralisk sopa.

Men som boende i ett landskap där några skolor fick stänga idag pga ingen el/värme tycker jag att din svärmor är sämre än smuts och jag hade skämts för att ha sådana släktingar.

Må dessa idioter få mardrömmar från Ate, Nyx och Melinoe för resten av vintern.

Varför står inte det i tidningen?
  • Aniiee
    Postman skrev 2022-12-14 19:53:40 följande:
    Alltså detta är lite motsägelsefulla signaler som vårt samhälle sänder ut. I stort har du rätt, ja vi bör alla spara så gott det går MEN det är på frivillig basis än. Varje KWh räknas ja men då är det nog våra politiker som du får ge dig på istället för vanligt folk. Det är politikerna som på ett sätt är föregångare och sätter nivån.

Denna bild är tagen ikväll över Sergels torg, jag kan inte riktigt se på bilden att varje KWh räknas, kan vi se att det är det är hög belastning av elnätet och att vi bör spara...njaee knappast vill jag då säga. 
    Du missar en sak. Mycket av den där belysningen styrs inte av politiker.....  Det är typ gatlyktorna och Glasobelisken, isf. Ljuset under Sergel står SL för, så kaaaaaanske. Resten är privat ägda och inget politikerna kan råda över.
Svar på tråden Folk som inte bryr sig om elförbrukningen pga fast pris