Anonym (kattan) skrev 2026-04-03 15:38:56 följande:
Nej, men det gör det lättare att hantera sånna situationer. Sånna situationer skapar faktiskt vitaminbrister eftersom stressen hos dig använder upp b12, magnesium osv så du går på tomgång. Allting hör ihop.
Man måste helt enkelt försöka göra så att man mår bra. Man kan inte gräva ner sig i sin offerkofta. Hårt men sant. Jag har varit gravt deprimerad och självmordsbenägen och fått ta ur mig det helt själv. Jag vet hur det är. Hang in there. Det blir bättre.
Du vet ingenting om vad jag gjort för att ta ansvar för min situation eller vad jag varit med om. Vad jag har tagit mig ur.
Utifrån det du skriver har du inte varit i närheten av de svårigheter jag varit i så du vet inte hur det är.
Att inte vilja leva längre är inte att ha en offerkofta det är för mycket för länge utan återhämtning. Och det är helt ok. Det är ok att leva vidare men ändå längta efter att det ska ta slut. Jag är färdig, behöver inga mer upplevelser, varken positiva eller negativa.
Jag är mer insatt i vitaminer, mineraler, stress och dylikt än du. Tråkigt med din attityd, vi hade kunnat ha ett intressant samtal kring det hela.