• Anonym (Känslosam)

Göra slut pga Minimum ansträngning

Lite bakgrundshistoria. Jag och min kille har varit tillsammans i 6 år, vi har två barn, en som är 3,5 år och en som snart är 1.

i början av året var vår relation något knakig, inte mer än någon annans. lite vanligt småbarns/gravid gnäbb. Precis efter vårt andra barns födsel fick jag veta att han hade pratat I 2 ÅÅÅÅÅR, med en annan tjej. Hon var intresserad av honom, han underhöll hennes intresse i princip. Jag fick veta att dom inte gjort nått fysiskt. Men emotionell otrohet är det i alla fall. vi löste det aldrig riktig, men vårt barn var nyfött och jag tänkte att jag ger honom ett år. Om jag ska förlåta en sån här sak förväntar jag att min partner kommer att anstränga sig mer osv. Jag insåg rätt fort att någon förändring inte kommer att ske. 

idag har vi årsdag och jag har hypat upp det här hela förra veckan, kommit med förslag på planer, köpt present. Osv osv. Vi var överens om att gå till en specifik restaurang. Igår hade vi ett litet tjafs och jag grät, Han sa att han inte tänker trösta mig för jag gråter ändå alltid. Så jag grät mig till sömns och vaknade såklart inte på topp. jag förberedde ändå frukost till honom och gav honom hans present. Han sa ?men vi var överens om att inte ge presenter?? Jag sa: haha nej? Det var vi verkligen inte och sen berättade han bara att det är snällt av mig, men han har ingen present till mig. Under dagen har han konstant försökt ställa in våra planer- det är för kallt, han känner sig sjuk, han känner sig si Och så. Tillslut sa han: vi stannar hemma idag, vi kan beställa pizza. 

haha asså vill ärligt göra slut nu, känner mig färdig. Det här är under minimum ansträngning. jag skäms över att jag ens förväntade mig nått större. Är det dags att göra slut eller bara acceptera den här nivån av ansträngning jag får av honom pga barnen? 

• Svar på tråden Göra slut pga Minimum ansträngning
  • Anonym (Fy)

Jag hade gjort slut. Livet är för kort för att vara olycklig med en otrogen jävel som inte respekterar dig. 

• Anonym (Livet är underbart)

Du låter bra. Han låter dålig. Du kan träffa en annan, mogen man. Han kan träffa en annan omogen kvinna. Dina barn fick du. Börja din resa mot att separera idag så kan nästa födelsedag bli bättre. 

• Kockobello

Ja gör slut. En partner som älskar en på riktigt visar det också.

• Anonym (I)

Tror du fattar själv att han inte älskar dig. Gör slut. Han har fortfarande kontakt med den där tjejen. 

• Anonym (Känslosam)

Ja. Jag tror helt enkelt att det får vara klart här. Behövde nog bara lite extra bekräftelse. Tack 

• Anonym (Livet är underbart)
    Anonym (Känslosam) skrev 2022-12-14 19:22:06 följande:

Ja. Jag tror helt enkelt att det får vara klart här. Behövde nog bara lite extra bekräftelse. Tack 

Nästa födelsedag kommer att vara så mycket bättre! 
Svar på tråden Göra slut pga Minimum ansträngning