• Svikenkvinna

    När är det dags

    När är det dags att lämna en relation? 
    Känns som om jag och min sambo [9år) ihop glidit isär, jag vet att han är otrogen bakom min rygg, skriver till tjejer på sociala medier, flirtar etc.
    Men vi pratar inte med varann så mycket om känslor o så, ibland har vi bråkat så "hårt" att ja lagt mig o sovit på soffan.
    Han ser mig inte utan han glor bara i sin mobil hela tiden.
    Vi har inte sex längre.
    Pussas o kramas väldigt sällan.
    Känns som om jag inte kan få min sambo lycklig eftersom han hela tiden söker bekräftelse på sociala medier.
    Vi gör aldrig något ihop, ingen aktiviteter. Känns som om vår kärlek till varann har vissnat. :( 
     
    Nån som är i samma situation eller vill komma med några tips? 
    Är de verkligen värt o kämpa, Känns som om jag gjort allt ja kan...
    Går heller inte o prata me han varför han skriver till tjejer på snapchat, han blånekar allt och han blir helt avstängd o sur på mig.
     
    Vad ska jag göra, känner mig så extremt ensam i detta.
     
    Känner mig som en helt  värdelös flickvänn, ful också då jag inte ser ut som tjejerna på snapchat..
  • Svar på tråden När är det dags
  • Earlgrey

    Kan mi inte hitt på något ihop? Om du föreslår något? Hur kommer det si att ni inte pratar om känslor? att ni bråkar så hårt? Fråga din sambo vad det var som fick honom att falla för just dig? Sen kan du berätta för honom vad du föll för! Ni kan försöka tända gnistan genom att se det som är bra hos den andre. Sen att han varit otrogen det  skadar ju er relation!!  Han flyr ju bort från problemen med otrohet? Fråga honom vad han skulle tycka om han skulle gå veta att du är otrogen emot honom? Han behöver ku be om förlåtelse jag och visa att han menar Alvar? 9 år är värt att kämpa för! Pröva ge honom lite bekräftelse då och då?kanske sociala medier blir mindre intressanta och du blir mer intressant?.. börja ge utan kräva tillbaka så kanske din partner blir smitta på ett positivt sätt. Det kan vara gåvor uppmiuntan tjänster kramar, tid tillsammans etc Lycka till! 

  • Svikenkvinna
    Earlgrey skrev 2022-12-16 00:17:21 följande:

    Kan mi inte hitt på något ihop? Om du föreslår något? Hur kommer det si att ni inte pratar om känslor? att ni bråkar så hårt? Fråga din sambo vad det var som fick honom att falla för just dig? Sen kan du berätta för honom vad du föll för! Ni kan försöka tända gnistan genom att se det som är bra hos den andre. Sen att han varit otrogen det  skadar ju er relation!!  Han flyr ju bort från problemen med otrohet? Fråga honom vad han skulle tycka om han skulle gå veta att du är otrogen emot honom? Han behöver ku be om förlåtelse jag och visa att han menar Alvar? 9 år är värt att kämpa för! Pröva ge honom lite bekräftelse då och då?kanske sociala medier blir mindre intressanta och du blir mer intressant?.. börja ge utan kräva tillbaka så kanske din partner blir smitta på ett positivt sätt. Det kan vara gåvor uppmiuntan tjänster kramar, tid tillsammans etc Lycka till! 


    Tusen tack för tips...
    Jag har försökt hitta på saker men han vill inte göra någonting med mig.
    Har försökt piffat upp mig och tagit på mig sexiga underkläder men han tar inte ens på mig eller kollar mig aldrig i ögonen.
    Sex har vi inte haft på 3 års tid. Jag har min sexleksak om jag vill leka.
    Vi prata om känslor förr men inte längre, jag får en stark känsla att han inte älskar mig. Jag vet faktiskt inte om jag älskar honom, är mest irriterad och trött på att han aldrig går o prata med typ.
    Jag ger honom dagligen bekräftelse, säger att han är fin som han är etc etc han ger mig aldrig någon bekräftelse,  han letar bara fel och säger negativa saker om mig o min personlighet.

    Vet faktiskt inte om ja orkar kämpa längre. Han har sårat mig så mycket.
  • Anonym (S)

    Det finns så många fel i den där relationen så jag skulle bara lämna. Vet att det är tufft efter lång tid ihop men han vill inte delta i att hitta en lösning.

  • Svikenkvinna
    Anonym (S) skrev 2022-12-16 00:28:46 följande:

    Det finns så många fel i den där relationen så jag skulle bara lämna. Vet att det är tufft efter lång tid ihop men han vill inte delta i att hitta en lösning.


    Lite så känner jag med.. :/
  • Anonym (Millan)
    Svikenkvinna skrev 2022-12-16 00:32:23 följande:
    Lite så känner jag med.. :/
    Det har hållit för att du är fin mot honom tänker jag, men du förtjänar faktiskt bättre. Du är en person som kan leva med någon i nio år. Det är många som inte klarar längre samborelationer. Sträck på dig och hitta en annan, säger jag. Kanske kommer den nya inte att vara lika snygg som din sambo var när ni träffades, men du kan må så mycket bättre. 
Svar på tråden När är det dags