Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Ensamstående mammors status

Visst det pratas alltid i medier om den fattiga ensamstående mamman, utan arbete, sjukskriven el möjligtvis UnDerSkÖterSka kan hon vara. 
    Men känner några i min närhet de lämnade sina äktenskap och har verkligen blommat upp. Ett par stycken har chefspositioner, andra också med fullt fungerande ekonomi, bil, hus och några barn på det. 
    Vissa har iofs varannan vecka men iaf. De verkar mycket lyckligare och mer psykiskt välmående än många i förhållanden. 
    Mer stress är det sannolikt i många fall men ändå. Bilden av ensamstående behöver nyanseras lite. 

• Anonym (Maria)
    Fröken Allvar skrev 2022-12-16 19:13:40 följande:
    Jag håller med om att bilden behöver nyanseras, men nu var det en ganska tydlig trådstart. Först ska jag säga att det är bra att många lämnar förhållanden när de blir lyckligare som ensamstående. Men jag tolkar ts som att hon talar om ensamstående föräldrar som vill träffa någon och känner att chanserna till något långvarigt och seriöst är mindre än de var när de var yngre och inte hade barn. Det här verkar vara något som även människor ur den optimistiska och välmående del av befolkningen som har beröringsskräck med offer tycks uppleva som frustrerande som ensamstående mammor och 40+
    Ok, jo så är det nog. Det är svårt att träffa någon mitt i livet tänker jag. Särskilt med barn och troligen brist på tid. 
Svar på tråden Ensamstående mammors status