• Anonym (desperate)

VAR kan man ta blodprov för att testa underlivsherpes?

Jag har haft oskyddat samlag med en kille som har herpes. Jag har aldrig märkt av några symptom, men har läst att det är möjligt att jag fortfarande bär på viruset.

Nu har jag påbörjat en ny sexuell kontakt, med en kille som vill att jag testar mig. Men det verkar som att i Sverige görs bara test av aktiva utbrott (blåsor) vilket jag ju inte har. Alla jag pratar med som bor utanför sverige tycker det är extremt konstigt att det inte görs blodprovs test här. Finns det NÅGOT stålle som gör blodprovstest av herpes? Isådana fall var? /Mvh desperat.

• Svar på tråden VAR kan man ta blodprov för att testa underlivsherpes?
  • Anonym (M35)

Samma för mig. Inte ens när jag fick utslag ville någon utföra testerna. Ingen brydde sig det minsta, var till tre olika ställen. På det fjärde testade de motvilligt, och när de sedan levererade ?positivt? resultat på telefon sa de att jag ?kan ju försöka låta bli att ha så mycket oskyddat sex när du har utslag? !! vad är det för inställning? Har vården gett upp?

• Anonym (M35)

Men för att svara på frågan, RFSU Medborgarplatsen utförde test. Motvilligt. Endast på tidiga utslag. 

• Anonym (Anonymt)

Du ber om att få göra blodprov. Vart bor du?

• Anonym (Stockholm)

Är i samma sits! Var i Sthlm kan man kolla detta?

Svar på tråden VAR kan man ta blodprov för att testa underlivsherpes?