Inlägg från: Anonym (Vin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vin)

Sambo förnekar alkoholproblem

Nu är jag ingen storkonsument av alkohol så mina mått är kanske fel, men 2 flaskor vin på en person under en hemmakväll är på tok för mycket. Jag tycker ett glas eller två en gång  veckan är mer rimligt, även om just vi dricker betydligt mer sällan än så. 

Men den stora varningsflaggan är ju att han blir upprörd över att hans alkoholvanor blir ifrågasatta, typiskt tecken på missbruk. Hade han blivit lika upprörd om man ifrågasatte hur mycket juice han drack ?

• Anonym (Vin)
    Anonym (Spårar ur) skrev 2022-12-16 23:31:45 följande:
    Att dricka två flaskor vin är vanligt, ingen stor mängd om vi pratar fest, men frågan är hur ofta det händer. 

Kan man inte sluta dricka utan fortsätter till man blir grisfull gång på gång har man tveklöst problem.

Killen tycker nog att alkohol är det godaste som finns och såklart vill han inte ha frågor på det. Vore ju att bli av med en nära vän.

Är det verkligen vanligt att dricka 2 flaskor vin ens på en fest själv ?? 

Två flaskor vin motsvarar närmre en hel 50cl flaska sprit eller hela 12 glasflaskor starköl. Ingen jag känner dricker så mycket och står på benen efter det. Man passar absolut inte 3 små barn på den mängden!! 

Svar på tråden Sambo förnekar alkoholproblem