Sambo förnekar alkoholproblem
Så länge det inte påverkar hans jobb, barnen eller ert förhållande negativt så ser jag inget problem med det. Javisst 2 vinflaskor på 1 kväll är en del men han kanske gillar att känna sig berusad. Sker det bara enstaka helger så ser jag inget fel i det.
Det påverkar hans sambo, hon skriver ju här för att hon är orolig och han vägrar lyssna. Det normala om ens livspartner uttrycker oro över levnadsvanor är att man blir bekymrad och tar reda på mer och hur man kan göra för att stoppa oron. Det går också ut över barnen för drar pappa i sig en flaska vin i smyg och gömmer flaskor efteråt så mamma inte ska märka kan jag lova att barnen märker det. Fråga vem som helst som varit med om samma i barndomen.
Det påverkar helt klart både relationen och barnen. Jobbet - tja vem vet? Hur mår man måndag morgon efter en helg med massa drickande? Hur mår man på fredag eftermiddag när suget börjar kicka in?
det är konstigt att det fortfarande finns den här bilden av att alkoholister sitter på en parkbänk och skrålar. Man VET ju idag vad alkoholism är och massa människor kan vittna om hur de gått till jobbet varje dag i åratal men varit fullständigt nerdekade fredag till söndag. Min egen pappa hade aldrig en sjukdag men söp ner sig VARJE helg. Han fick så småningom skrumplever och dog så då fick han några sjukdagar ändå. :(