Inlägg från: Anonym (Problem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Problem)

Sambo förnekar alkoholproblem

Mängden är inte det viktiga. Två flaskor en enstaka gång är inte ett problem. Att han gömmer drickandet och inte kan kontrollera det är varningstecken utan dess like. Han uppvisar klassiskt riskbeteende. 

• Anonym (Problem)

För att klargöra så skrev jag precis det, svar till spårar ur då jag inte kan citera.

Mängden är helt ointressant. Man har inte ett alkoholberoende beroende på mängd. Kan du inte avstå från fredagsölen är det ett riskbeteende. Även om det bara är en öl. Två flaskor vin är inte problemet utan att han uppvisar klassiska riskbeteenden som att gömma alkohol och ljuga om det. 

Tyvärr har han kommit rätt långt på vägen och frågan är om han "bara" dricker på helgerna. Du kan här inte göra speciellt mycket. En alkoholist kan du inte bota och personen kommer inte att lyssna. Mitt råd som en som vuxit upp med alkoholister är att redan nu förbereda dig på att lämna honom. Du vill inte spendera resten av livet med att vara medberoende. 

Vill han inte sluta eller avstå att dricka när han är ensam med barnen lämnar du direkt. Utsätt dem inte för det helvetet det är att ha en pappa som är alkoholist. För det är ett helvete utan dess like som sätter djupa spår i barnen som tyvärr inte försvinner.

Jag kan fortfarande känna när någon ens sniffat på alkohol. Jag är ledsen för att du sitter i den här situationen men han måste vilja söka hjälp på egen hand och inse att han har problem. Men du kan inte påverka det mer än att ställa ett ultimatum och du måste du lämna om han inte vill ta tag i problemet.

Svar på tråden Sambo förnekar alkoholproblem