Yaye skrev 2022-12-19 14:17:45 följande:
Hej! Det kommer gå så bra för dig! Du är i goda händer och det är ofta väldigt lyckade operationer 
Jag gjorde en skelningsoperation där de justerade en muskel för två år sedan (var 30 år då) och var supernervös innan. Men det gick såå bra, fastade på morgonen och åkte in till sjukhuset, lite förberedelser och provtagning, ombyte mm. Träffade narkossjuksköterskan som satte nål och fick lägga mig på rullbar brits, rullades in i operationssalen och där var ögonläkaren/kirurgen plus narkosläkare och undersköterska. Fick narkosmedel och somnade som en stock hehe, vaknade sedan på uppvaket av att en underbar sköterska kom med glass och värmefilt. Fick åka hem några timmar senare, med smärtlindring och salvor för ögat, men hade egentligen inte så ont, mest gruskänsla och hade ett stort förband över ögat i en vecka ungefär. Var sjukskriven knappt två veckor och kunde under den tiden ändå vara ganska som vanligt, promenera, träffa lite folk och vara hemma och titta på film (med det bra ögat). Gjorde återbesök några månader efter och skelningen och mitt jobbiga dubbelseende var helt borta! Önskar att jag gjort operationen tidigare. Stort lycka till och fråga gärna om du undrar något annat!
Hej,
Jag har nu opererat mig igår fredag kl 08. Operationen isig var lyckad. Fick åka hem samma dag. Hemma fick jag ta bort förbandet över ögat själv. Nu ser jag dubbelt, undrar om du också såg dubbelt så? Isåfall hur många dagar tog för dig att se normalt