• Anonym (WM)
    Mon 19 Dec 2022 08:48
    1632 visningar
    8 svar
    8
    1632

    Utslag efter missfallet eller gravid???

    Jag skulle nog ändå våga ha en del förhoppningar om att du är gravid. Efter missfall är det ju normalt att plussa i några veckor, men 13 veckor är jättelänge, och speciellt om du inte haft några komplikationer efter missfallet så att något sitter kvar fortfarande. Men det beror ju lite på. Har du testat negativt emellan? Har du haft mens som vanligt, eller någon konstig känning efter missfallet? 

    Jag skulle nog ha kontaktat BM och bett att få göra ett ultraljud snart, för att få veta vad som händer.

  • Anonym (WM)
    Mon 19 Dec 2022 10:51
    #4
    Mynameisliz skrev 2022-12-19 08:56:11 följande:

    Åh jag Vill verkligen våga hoppas!
    jag har inte haft några komplikationer efter missfallet och haft mens som vanligt.
    Jag har läst på nätet att missfall kan ge utslag på graviditetstest i 9 veckor och det är därför jag inte vågar hoppas på för mycket.
    Jag har kontaktat BM och Väntar på återkoppling, det är väldigt lång väntetid just nu.


    Ja, man kan ju testa positivt ganska länge, men jag tror inte att det är supervanligt att plussa så länge om man verkligen fått ut allt vid missfallet.

    Jag hade ett MA och testade mig varje dag efteråt. Testade svagt positivt i ett par veckor, men sedan negativt (på dag 24 efter avbrytande). Och då fick jag ju ändå göra ett ingrepp för avbrytandet, dvs. kroppen var hormonellt fortfarande helt inställd på att vara gravid. Graviditeten hade gått ganska långt innan MA:t upptäcktes (13 veckor ca). 

    Men förstår ändå att det är svårt att våga hoppas. Oavsett är det ju viktigt att kolla upp vad som händer, för är du inte gravid så är det ju eventuellt något som behöver kollas upp angående missfallet. Håller tummarna för att det är goda nyheter! 
  • Anonym (WM)
    Mon 19 Dec 2022 23:21
    #8
    Mynameisliz skrev 2022-12-19 15:08:53 följande:

    Hej allihopa!
    jag har nu pratat med en barnmorska och hon säger som ni att jag är gravid, det har gått alldeles för lång tid från missfallet. Tack för era råd <3


    Ja! Stort grattis! 
Svar på tråden Utslag efter missfallet eller gravid???