• Mon 19 Dec 2022 08:53
    2232 visningar
    3 svar
    3
    2232

    Hur länge kan feber sitta i? 8 åring

    Mitt barn blev som många andra rejält förkyld förra veckan. Hosta, snor och feber. Den har aldrig varit högre än 38.3 men hellre aldrig försvunnit helt (frånsett nån liten feberfri sväng på morgnarna). Vi är inne på dag 6 med feber nu och den ligger stadigt på 37.6-38 Jag börjar bli lite stressad dels för att hon typ inte är sjuk så ofta och sen undrar jag vad som händer med skolan? Hon har snart varit borta en vecka. Måste man ha läkarintyg då? Hostan är bättre,något mindre snor men febern är ännu kvar. Hon är ganska pigg i övrigt.  

  • Svar på tråden Hur länge kan feber sitta i? 8 åring
  • LFF
    Mon 19 Dec 2022 09:16
    #1
    Dzala skrev 2022-12-19 08:53:14 följande:
    Hur länge kan feber sitta i? 8 åring

    Mitt barn blev som många andra rejält förkyld förra veckan. Hosta, snor och feber. Den har aldrig varit högre än 38.3 men hellre aldrig försvunnit helt (frånsett nån liten feberfri sväng på morgnarna). Vi är inne på dag 6 med feber nu och den ligger stadigt på 37.6-38 Jag börjar bli lite stressad dels för att hon typ inte är sjuk så ofta och sen undrar jag vad som händer med skolan? Hon har snart varit borta en vecka. Måste man ha läkarintyg då? Hostan är bättre,något mindre snor men febern är ännu kvar. Hon är ganska pigg i övrigt.  


    Ja, du behöver läkarintyg efter en vecka. Både för skolan och frö att du/ni ska kunna fortsätta vabba för dottern. 

    Har ni testat för covid?
  • Mon 19 Dec 2022 17:57
    #2

    Läkarintyg till FK ja men inte till skolan.

  • Mon 19 Dec 2022 18:23
    #3

    Det finns nog sega sjukdomar som tar en längre tid, även om man är bara lite sjuk. Se till att inte ge febernedsättande om hon inte har hög feber.
    Skolarbete kan hon ju göra hemma när hon är pigg, så hon inte hamnar efter.

Svar på tråden Hur länge kan feber sitta i? 8 åring