Inlägg från: Anonym (Annan mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annan mamma)

Är jag slapp?

Din karl är en drummel som håller på så och gör dig osäker. 

• Anonym (Annan mamma)
    Anonym (nej) skrev 2022-12-20 14:58:29 följande:
    Det är pga sådana kommentarer som många kvinnor går runt med underlivsbesvär resten av livet, därför att man blir intalad att "Du har fått barn, klart det aldrig kan bli normalt igen".
    Tycker TS har all rätt i världen att oroa sig över det du kallar för litet problem. Även om det "bara" handlade om att hon kände sig slapp vid sex har hon rätt att få klaga över det och framförallt nu när hon har fler besvär som mycket väl kan gå att korrigera om man tar bort iden om att man ska räkna med besvär för att man fött barn. Tyvärr får man samma bemötande på många håll i Sverige från vården. Vet flera som fått kämpa i flera år för att få sina besvär åtgärdade, där de från vården bara fått "men det är normalt"...
    Jag är ett sånt exempel. Op tillslut 10 år efter sista barnet. Urininkontinens och rectal cele. 
  • Anonym (Annan mamma)
    Anonym (nej) skrev 2022-12-20 16:14:34 följande:
    Jättetråkigt att du fick gå runt i minst 10 år med besvär innan det gjordes något, tyvärr upplever jag primärvården ganska eftersatt när det kommer till besvär som inte är livshotande utan bara försämrar ens livskvalitet. Lyckligtvis blir förlossningseftervården bättre och bättre.  

Har du blivit av med besvären nu?
    Ja det försvann helt men nu är  det 10 år sedan och urinläckaget har kommit tillbaks något. Problemet med tarmen är inte tillbaks. 
  • Anonym (Annan mamma)
    Cherry123 skrev 2022-12-21 17:43:54 följande:
    Tråkigt att det har kommit tillbaka. Vad för problem hade du med tarmen? Läckte du gaser som jag gör?
    Nej. Googla rectal cele. Det var en artikel på Familjeliv  tidigare om Ann Söderlund (?) poddare och författare som opat för exakt samma.
Svar på tråden Är jag slapp?