• Cherry123

    Är jag slapp?

    Hej, jag födde mitt första barn för 3 och en halv månad sen. Jag blev igångsatt och blev tillslut förlöst med sugklocka för jag hade problem med att krysta och var utmattad då min förlossning vart väldigt utdragen. Det resulterade i att jag fick en andra gradens perineal bristning som syddes av läkare efteråt. Alltså, jag sprack i hela mellangården. Sprack även inuti men vet ej hur mycket. Jag upplever mig nu som väldigt slapp, gjorde cellprovtagning på min efterkontroll och kände knappt nått alls när barnmorskan använde spekulumet i mig. Innan har det gjort så satans ont att jag börjat gråta. Jag har frågat min man om han tycker jag är slapp och han sa "en liten skillnad är det". När vi har sex vill han att jag ska va i ställningar där jag känns tightare, typ som att ligga på magen och pressa ihop benen Jag blir väldigt ledsen när han gör så, känns som att han tycker jag är för slapp annars. Under sex så känner jag honom men inte lika mycket som förut. Han får in den utan några problem och innan hade han problem med att få in den direkt. Jag läcker även urin när jag skrattar, nyser, hostar och hoppar. Läcker även gaser vilket är jättepinsamt. Betyder det att jag är slapp? Har läst trådar här där folk säger att om man läcker urin och gaser så är man slapp. Har börjat med knipövningar men känner ingen skillnad än. Mår så dåligt ibland över det här :(


     
  • Svar på tråden Är jag slapp?
  • Cherry123
    Anonym (Egon) skrev 2022-12-20 10:00:36 följande:

    Blir mörkrädd när man läser sånt här..
    Skitjobbigt och massor av fysiska problem efter förlossningen. Verkar skitjobbigt..
    Och då bekymrar sig TS för det lilla problemet att hon blivit "slapp" - och det bara några månade efter förlossningen.
    Ja, man kan bli slappare efter att ha fött barn - men vad spelar det för roll - ni har fått ett Barn..


    Men jag skrev ju att jag har problem, jag läcker både urin och gaser. Och angående att jag tkr jag blivit slapp och tycker det är jobbigt.. Jag är endast 26 år. Inte vill väl nån va slapp i sån ung ålder. Självklart är jag glad att jag har fått ett barn!!
  • Cherry123
    Anonym (Annan mamma) skrev 2022-12-21 15:45:42 följande:
    Ja det försvann helt men nu är  det 10 år sedan och urinläckaget har kommit tillbaks något. Problemet med tarmen är inte tillbaks. 
    Tråkigt att det har kommit tillbaka. Vad för problem hade du med tarmen? Läckte du gaser som jag gör?
Svar på tråden Är jag slapp?