• Anonym (OP)

Present till friluftsintresserad

PANIIIK, lillesyrran kommer och firar jul med oss och har med sig nya killen. Vad tusan köper man i julklapp??
    Allt jag vet om honom är att han är friluftsintresserad, sådan hurtigbulle som gillar typ camping och sådant. Vegetarian och nykterist är han också.

Presenttips önskas! Uppenbarligen något som han säkert inte redan har och inte überdyrt heller.

• Svar på tråden Present till friluftsintresserad
  • Anonym (K)

Eftersom det är så brett sortiment med miljontals saker blir det svårt att välja, gör som kungen som var in i en butik tittade på skor tält väskor metspön och kom inte på vad han ska ge i julklapp så han gav upp kollad på solglasögon. Menar solglasögon kan aldrig bli fel.

• EpicF

Presentkort till en frilufstaffär? Hägglunds för exempel. 

• Anonym (barr)

Kåsa, eller gör en påse jägarsnus.

• Anonym (MR klister)

Enkelt sätt din ekonomiska gräns, gå in i närmsta friluftsbutik. 

• Anonym (Hur)

Lite frystorkad vandringsmat (Real turmat är det enda jag tycker är ätbart), men pannlampa, hyfroflask (Isolerad flaska), liten termos om han går på dagsturer, strumpor i merinoull (eller underställ), någon skön fleece, vandringsshorts?

Sånt jag inte hade velat få i present - liggunderlag, sovsäckar, ryggsäckar, skor (nu är allt sånt väldigt dyrt så brukar inte vara julklappsnivå hos oss iaf men jag vill själv välja viktiga saker till vandring eftersom det gör väldigt mycket för komforten. (Ha bra sovsäckar och liggunderlag under kyliga dagar är a och o). 

• Anonym (OP)
    Anonym (Hur) skrev 2022-12-20 06:58:05 följande:

Lite frystorkad vandringsmat (Real turmat är det enda jag tycker är ätbart), men pannlampa, hyfroflask (Isolerad flaska), liten termos om han går på dagsturer, strumpor i merinoull (eller underställ), någon skön fleece, vandringsshorts?

Sånt jag inte hade velat få i present - liggunderlag, sovsäckar, ryggsäckar, skor (nu är allt sånt väldigt dyrt så brukar inte vara julklappsnivå hos oss iaf men jag vill själv välja viktiga saker till vandring eftersom det gör väldigt mycket för komforten. (Ha bra sovsäckar och liggunderlag under kyliga dagar är a och o). 

Frystorkad mat lät ju kul, går det att köpa i vilken sportbutik som helst eller är det specialbutiker som har det?
  • EpicF
    Anonym (OP) skrev 2022-12-20 12:02:35 följande:
    Frystorkad mat lät ju kul, går det att köpa i vilken sportbutik som helst eller är det specialbutiker som har det?
    Finns i de flesta sportbutiker. Men det är inte alla friluftsmänniskor som tycker om frystorkade mat. 

Om du inte känner honom är ett presentkort bättre. Om du måste köpa julklapp till honom  
  • Anonym (Hur)
    Anonym (OP) skrev 2022-12-20 12:02:35 följande:
    Jag brukar oftast köpa online, men vet att xxl har i butik. Adventure food finns på typ stadium men jag tycker inte den är särskilt god?
Svar på tråden Present till friluftsintresserad