• Nilsson999

    Ultraljud mage v8

    Hej!
    har ett ultraljud (på magen) bokat på fredag 23/12 och då är jag någonstans i vecka 8 (appar säger olika men omkring 7+0-7+4). Jag har försökt läsa mig till det men inte hittat om någon kunnat se något på sina ultraljud på magen så tidigt? 


    Hade så gärna kunnat berätta med en ultraljudsbild på julafton.

  • Svar på tråden Ultraljud mage v8
  • Anonym (M)

    Varför på magen? De flesta gör ju ultraljud vaginalt vid den tiden. Har aldrig kunnat välja ett utanpå magen innnan kub i v 12+ troligen För att det är svårt att se så tidigt. Bättre göra vul i den veckan, känns som de bara skapar onödig Oro annars. Säker på att det är ett ul utanpå? 

  • Anonym (O)

    Jag gjorde ultraljud på magen i vecka 8, som ett första ultraljud. Det gick utmärkt att se. Det var läkaren själv som valde metod och jag tror att han visste vad han gjorde faktiskt. 

  • Anotherone

    Jag gjorde ett ul i början av min andra graviditet och det visade sig att jag var i v 7+3. Från det ultraljudet har jag bilder, det gjordes utanpå magen och det var inga problem att se ett litet hjärta.. en liten ekorre

  • Nilsson999

    Åh tack för alla svar! 


    vi är utomlands och sent påkommet så hittar vi bara tid privat för ul på magen och ingen som gör vaginalt 😊

Svar på tråden Ultraljud mage v8