Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Jag ljög för min sambo..

Men vilken retorik vissa använder i tråden, samma retorik kan man försvara sex med en annan kvinna för TS tjej har ju ingen rätt att bestämma över hans sexualitet...

Skulle själv aldrig acceptera hennes villkor, men nu valde TS att göra det, så det är han som har gjort fel här. Vill han inte vara utan sitt onanerande och porrtittande så skulle han faktiskt gjort det klart för henne ifrån början när hon tog upp frågan.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 14:10:32 följande:
    Tycker du att andra människor har rätt att bestämma över din sexualitet?
    Nej, jag ligger med precis vem jag behagar och ingen annan har med det att göra.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 15:08:40 följande:
    Du vill gärna få det till att sexualitet bara handlar om att ligga när det handlar om så mycket mer. Onani tex. Vi har alla rätt till en egen sexualitet som ingen annan har rätt att bestämma över. Att du sen inte verkar/vill förstå vad det betyder är ditt problem.
    Jag har ingenstans skrivit att det bara handlar om att ligga, jag tycker ingen ska bestämma om jag ska få onanera heller, så nu har jag lagt till det också. Är det något mer du vill att jag ska räkna upp som ingår i sexualitet?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 15:35:57 följande:
    Oj, vad snäsig man kan vara. 
    Du verkade tycka det var konstigt att ts fått rådet att han själv bestämmer över sin sexualitet. Men nu har du berättat att du bestämmer över din sexualitet och då antar jag att du tycker att ts har rätt att bestämma över sin.
    Jag försöker svara på vad skriver. Du hittar ju på saker som jag inte ens påstått.

Jag svarar gärna på frågor om min sexualitet, men det har ju inte så mycket med TS att göra. Det är inte jag som har ingått en relation med den här kvinnan.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 15:49:11 följande:
    Jag hittar inte på. Du får läsa om ditt första inlägg.
    Och där skrev jag inte alls att onani inte ingår i min sexualitet och att sexualitet bara handlar om att ligga.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 16:43:17 följande:
    Der har jag inte påstått. Du skrev att det var konstigt att vissa tycker att ts tjej inte har rätt att bestämma över ts sexualitet.
    Det har du visst påstått. Du tyckte jag var snäsig i inlägg 17 men då svarade jag att jag bara försöker svara dig när du hittar på att jag anser att sexualitet bara handlar om att ligga och inte onani (ditt inlägg nr 16). Då svarar du mig att det har jag visst påstått i mitt första inlägg och att jag ska läsa mitt eget första inlägg igen. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 17:12:54 följande:
    Nej, suck.
    Jag har menat det du skrev i ditt första inlägg. 
    Och där skrev jag inte alls att onani bara handlar om att ligga och inte sexualitet, vilket var din kritik emot mig.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 17:18:14 följande:
    Och där skrev jag inte alls att onani bara handlar om att ligga och inte sexualitet, vilket var din kritik emot mig.
    Rättelse: Att sexualitet bara handlar om att ligga och inte onani!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 17:39:45 följande:
    Vad är det du inte förstår? Min kritik mot dig, jag kallar det ifrågasättande, handlar om vad du skrev i ditt första inlägg. Det hjälper inte att du tjatar om annat, jag var kanske otydlig, men nu har jag skrivit flera gånger att det endast handlar om det du skrev i ditt första inlägg. 
    Och där gav du mig med en fråga, vilken jag svarade på. Jag vet inte vad mer du vill att jag ska förstå. Jag har svarat dig.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 21:17:16 följande:
    Och jag har svarat dig. Det är du som fortsätter att tjata.
    Självklart invänder jag när du i svaret skriver någonting som inte stämmer. Jag har inte alls velat få det till att sexualitet bara handlar om att ligga. Vilket du påstod att jag menade. Kalla det för tjat eller vad du vill.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 22:34:18 följande:
    Du vill väldigt gärna diskutera att jag påstod att du tycker att sexualitet bara handlar om att ligga men undviker konsekvent att kommentera det du skrev I ditt första inlägg. Som faktiskt har med ts upplevda problem att göra. Kan vi diskutera det så att ts kanske får någon hjälplig ny infallsvinkel eller vill du fortsätta tjata om detta?
    Ska jag kommentera mitt eget inlägg? Jag är nöjd med det jag redan har skrivit där.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-21 23:15:56 följande:
    Du gör ett väldigt bra jobb att spela dum.
    Det enda jag har varit intresserad av som du har skrivit och som jag har ifrågasatt är det du skrev I ditt första inlägg. Är du intresserad av att kommentera det vidare, bra. Om inte så kan du sluta med dina verbala kullerbyttor. 
    Jag har redan kommenterat ditt svar på mitt första inlägg.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-12-22 00:56:36 följande:
    Nej det har du inte. Men det blir nog bra det med.
    Jo jag svarade ju Nej på ifall andra bestämmer över min sexualitet när du frågade det. Först att jag ligger med vem jag vill, för det var det första jag kom att tänka på i frågan, men sen även att visst det gäller onani också. Det bestämmer jag ju själv hur jag gör. Jag vet inte om det finns så mycket mer att utveckla eller kommentera där, men om det är något mer du tycker att jag inte svarat på så gör jag gärna ett försök till om du har fler frågor eller kritik.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (sådär) skrev 2022-12-22 16:26:26 följande:
    Varför skulle man undvika porr om man tycker den är helt ok?

Om någon annan säger att du ska undvika köttbullar bara för att personen inte gillar det så finns ju inget som säger att du behöver göra det. En persons subjektiva smak är inte facit för alla.
    Är det så man ska förhålla sig till dina utläggningar om otrohet som du har kört i alla år?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (sådär) skrev 2022-12-22 19:32:03 följande:

Givetvis inte eftersom att titta på porr, onanera eller fantisera om andra inte kan likställas med otrohet.

Och om någon säger att du inte får äta köttbullar så säger du givetvis ifrån redan från början och springer inte runt och smygäter köttbullar när den inte ser det för det är ju oerhört patetiskt. Det är ju därför jag skriver att TS största misstag var att öht gå med på hennes krav. Han borde sagt ifrån redan första dagen.
    Det var dock inte så du sa. Du sa att man inte behöver lyssna på vad någon annan tycker att man ska göra om man själv tycker att det är OK.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (sådär) skrev 2022-12-22 19:49:48 följande:
    Nu blandar du ihop dina egna tolkningar med vad jag skrivit.... jag skrev såhär.
    Anonym (sådär) skrev 2022-12-22 16:26:26 följande:
    Varför skulle man undvika porr om man tycker den är helt ok?

Om någon annan säger att du ska undvika köttbullar bara för att personen inte gillar det så finns ju inget som säger att du behöver göra det. En persons subjektiva smak är inte facit för alla.
    Det jag skriver här är att en annan persons smak inte är facit för alla, dvs man behöver inte göra som andra vill bara för att de vill det.....punkt slut.

Jag säger INTE att det är ok att då springa runt och göra saker bakom ryggen på andra, jag säger inte att det är ok att ljuga, etc, etc... det finns helt och hållet i din egen fantasi och något som i så fall får stå för dig.
    Jag vet mycket väl att du inte tycker att det är OK. Men din smak är som sagt inte facit för vad andra bör göra.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (sådär) skrev 2022-12-22 21:54:51 följande:
    Så vad är det du vill ha sagt, att det skulle vara otrogen för att det är vad du vill men inte din partner?

Att vara otrogen är detsamma som att kola på porr?
    Jag har aldrig varit otrogen och har inga planer på det heller. Jag bara undrar om du verkligen tycker att ditt eget resonemang är OK. För man behöver ju inte ta dina åsikter som facit utan göra som man själv tycker är OK. Det verkar som att du tycker inte att det är OK att tala om för andra vad som är moraliskt fel men det gäller bara för det som passar dig. Att andra tycker porr är moraliskt förkastligt och inget man bör konsumera tycker du inte att man ska behöva ta hänsyn till om man själv tycker det är OK. Men du har inte den inställningen när det gäller någonting som DU tycker är moraliskt förkastligt.
Svar på tråden Jag ljög för min sambo..