Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Jag ljög för min sambo..

Porr kan man ha etiska funderingar kring men onani? Hade aldrig accepterat ett förhållande där någon vill förbjuda onani. Vem tror hon att hon är? Det finns ingen människa på denna planet som har med att göra vad jag gör med min egna kropp. 
    Din flickvän lider av väldigt dålig självkänsla som gör att hon vill kontrollera din sexualitet så att den bara riktas mot henne. Extremt avtändande med så osäkra människor och det kommer definitivt orsaka fler problem i er relation.

• Anonym (Teddy)
    Anonym (Ångerfull) skrev 2022-12-20 22:58:16 följande:

Jag är bara så ångerfull över att jag visste hon inte tyckte det var okej men jag gjorde det ändå och sedan ljög om det. Jag tittar inte på porr längre och inte gjort sedan ett år tillbaka.. men jag är så oerhört rädd att förlora henne på grund av detta. 

Jag kan själv ha känt att jag haft behovet att göra det själv.. men eftersom jag var ny för seriösa relationer när vi träffades så var jag väl dum nog att bara hålla med om hur fel jag tyckte det var och ja.. min osäkerhet kombinerat med tidigare skeva vanor ledde till detta tillslut. Vilket känns piss.. och som att jag varit otrogen då jag onanerat själv/vid få tillfällen sett på porr. Vad ska jag göra?..

Men herregud, du överdriver. Hon överdriver. Du har all rätt att onanera hur mycket du vill. Låt ingen manipulera dig till att tro nåt annat. Det är din kropp som du får njuta av hur mycket du vill. Hur attraktivt är det med den svartsjukan som din flickvän visar? Hon vill kontrollera din sexualitet. Fråga henne med vilken rätt hon ställer dom kraven. Syna hennes osäkerhet och förstå att den handlar helt och hållet om hennes hjärnspöken och har inget med dig att göra egentligen. 
    Och att bli sårad och reagera så starkt så att du nu sitter och har ångest över att du har tittat på porr, ja herregud. Vad överdrivet. 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 13:50:14 följande:

Men vilken retorik vissa använder i tråden, samma retorik kan man försvara sex med en annan kvinna för TS tjej har ju ingen rätt att bestämma över hans sexualitet...

Skulle själv aldrig acceptera hennes villkor, men nu valde TS att göra det, så det är han som har gjort fel här. Vill han inte vara utan sitt onanerande och porrtittande så skulle han faktiskt gjort det klart för henne ifrån början när hon tog upp frågan.

Tycker du att andra människor har rätt att bestämma över din sexualitet?
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 14:27:02 följande:
    Nej, jag ligger med precis vem jag behagar och ingen annan har med det att göra.
    Du vill gärna få det till att sexualitet bara handlar om att ligga när det handlar om så mycket mer. Onani tex. Vi har alla rätt till en egen sexualitet som ingen annan har rätt att bestämma över. Att du sen inte verkar/vill förstå vad det betyder är ditt problem.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 15:14:55 följande:
    Jag har ingenstans skrivit att det bara handlar om att ligga, jag tycker ingen ska bestämma om jag ska få onanera heller, så nu har jag lagt till det också. Är det något mer du vill att jag ska räkna upp som ingår i sexualitet?
    Oj, vad snäsig man kan vara. 
    Du verkade tycka det var konstigt att ts fått rådet att han själv bestämmer över sin sexualitet. Men nu har du berättat att du bestämmer över din sexualitet och då antar jag att du tycker att ts har rätt att bestämma över sin.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 15:40:48 följande:
    Jag försöker svara på vad skriver. Du hittar ju på saker som jag inte ens påstått.

Jag svarar gärna på frågor om min sexualitet, men det har ju inte så mycket med TS att göra. Det är inte jag som har ingått en relation med den här kvinnan.
    Jag hittar inte på. Du får läsa om ditt första inlägg.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 15:50:52 följande:
    Och där skrev jag inte alls att onani inte ingår i min sexualitet och att sexualitet bara handlar om att ligga.
    Der har jag inte påstått. Du skrev att det var konstigt att vissa tycker att ts tjej inte har rätt att bestämma över ts sexualitet.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 16:51:18 följande:
    Det har du visst påstått. Du tyckte jag var snäsig i inlägg 17 men då svarade jag att jag bara försöker svara dig när du hittar på att jag anser att sexualitet bara handlar om att ligga och inte onani (ditt inlägg nr 16). Då svarar du mig att det har jag visst påstått i mitt första inlägg och att jag ska läsa mitt eget första inlägg igen. 
    Nej, suck.
    Jag har menat det du skrev i ditt första inlägg. 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 17:18:14 följande:
    Och där skrev jag inte alls att onani bara handlar om att ligga och inte sexualitet, vilket var din kritik emot mig.
    Vad är det du inte förstår? Min kritik mot dig, jag kallar det ifrågasättande, handlar om vad du skrev i ditt första inlägg. Det hjälper inte att du tjatar om annat, jag var kanske otydlig, men nu har jag skrivit flera gånger att det endast handlar om det du skrev i ditt första inlägg. 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 17:54:33 följande:
    Och där gav du mig med en fråga, vilken jag svarade på. Jag vet inte vad mer du vill att jag ska förstå. Jag har svarat dig.
    Och jag har svarat dig. Det är du som fortsätter att tjata.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 21:50:12 följande:
    Självklart invänder jag när du i svaret skriver någonting som inte stämmer. Jag har inte alls velat få det till att sexualitet bara handlar om att ligga. Vilket du påstod att jag menade. Kalla det för tjat eller vad du vill.
    Du vill väldigt gärna diskutera att jag påstod att du tycker att sexualitet bara handlar om att ligga men undviker konsekvent att kommentera det du skrev I ditt första inlägg. Som faktiskt har med ts upplevda problem att göra. Kan vi diskutera det så att ts kanske får någon hjälplig ny infallsvinkel eller vill du fortsätta tjata om detta?
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Rut) skrev 2022-12-21 22:32:00 följande:

Men varför i hela friden har du lovat en tjej att du inte ska onanera? Det har hon inte ens med att göra. Du behöver inte ens svara till en annan person huruvida du gör det eller inte. Du kan bara svara "du inte med att göra om jag onanerar eller ej". 

Du behöver inte berätta för någon om du är för eller emot onani. Du behöver inte berätta för någon om du onanerar eller inte onanerar. 

Bra sagt!
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Kli) skrev 2022-12-21 20:11:39 följande:
    Jag kan nästan garantera att denna flickvän inte bryr sig något vidare om vare sig traffickingoffer eller kvinnor som exploateras inom porren då de är hennes rivaler. Hennes problem (vilket indikeras av att även onani utan porr är otrohet för hennes) är hennes bristande självkänsla som resulterar i en total egocentricitet.
    Exakt. 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Maria) skrev 2022-12-21 23:42:54 följande:
    Jag har redan kommenterat ditt svar på mitt första inlägg.
    Nej det har du inte. Men det blir nog bra det med.
Svar på tråden Jag ljög för min sambo..