Anonym (Ångerfull) skrev 2022-12-20 22:58:16 följande:
Jag är bara så ångerfull över att jag visste hon inte tyckte det var okej men jag gjorde det ändå och sedan ljög om det. Jag tittar inte på porr längre och inte gjort sedan ett år tillbaka.. men jag är så oerhört rädd att förlora henne på grund av detta.
Jag kan själv ha känt att jag haft behovet att göra det själv.. men eftersom jag var ny för seriösa relationer när vi träffades så var jag väl dum nog att bara hålla med om hur fel jag tyckte det var och ja.. min osäkerhet kombinerat med tidigare skeva vanor ledde till detta tillslut. Vilket känns piss.. och som att jag varit otrogen då jag onanerat själv/vid få tillfällen sett på porr. Vad ska jag göra?..
Men herregud, du överdriver. Hon överdriver. Du har all rätt att onanera hur mycket du vill. Låt ingen manipulera dig till att tro nåt annat. Det är din kropp som du får njuta av hur mycket du vill. Hur attraktivt är det med den svartsjukan som din flickvän visar? Hon vill kontrollera din sexualitet. Fråga henne med vilken rätt hon ställer dom kraven. Syna hennes osäkerhet och förstå att den handlar helt och hållet om hennes hjärnspöken och har inget med dig att göra egentligen.
Och att bli sårad och reagera så starkt så att du nu sitter och har ångest över att du har tittat på porr, ja herregud. Vad överdrivet.