Hittade 300 kronor på gatan, vad göra?
Som sagt så hittade jag och barnen 300 kronor på gatan, ingen aning vem som kan ha tappat det och hur ska man kunna ta reda på det? Vad skulle ni gjort?
Som sagt så hittade jag och barnen 300 kronor på gatan, ingen aning vem som kan ha tappat det och hur ska man kunna ta reda på det? Vad skulle ni gjort?
Min mamma hittade en tusenlapp precis vid spärren i t-banan. Hon lämnade den till spärrvakten. Urkorkat då jag är rätt övertygad om att han tog den själv. Kan nästan svära på att min mamma hade behövt den bättre då vi väldigt sällan hade mat hemma.
Min mamma hittade en tusenlapp precis vid spärren i t-banan. Hon lämnade den till spärrvakten. Urkorkat då jag är rätt övertygad om att han tog den själv. Kan nästan svära på att min mamma hade behövt den bättre då vi väldigt sällan hade mat hemma.
Lösa pengar får man ta!
Men såklart ser man att någon går och letar efter något så frågar man ju, säger de då att de tappat pengar ger man tillbaka.
Det är helt omöjligt att veta vems pengar det är om de inte ligger i plånbok eller väska.
Summor över 1000 kr hade jag nog ringt och rådfrågat polisen om.
Jag tappade 4000 när jag var som fattigast, fick aldrig tillbaka dem. Dagen före jul. Det var riktigt jobbigt.
Å andra sidan vet jag heller inte hur man skulle kunna få tillbaka dem "mot beskrivning" eller liknande heller.
Jag tappade 4000 när jag var som fattigast, fick aldrig tillbaka dem. Dagen före jul. Det var riktigt jobbigt.
Å andra sidan vet jag heller inte hur man skulle kunna få tillbaka dem "mot beskrivning" eller liknande heller.
Om inte någon verka leta efter pengarna behåller du dem, eller så skänker du dem till någon bättre behövande.
Hade jag haft det kärvt hade jag behållit pengarna själv. Hade jag haft det gott ställt hade jag gett bort dem.
Det är omöjligt att ta reda på vems det är.
Ta dom pengarna och köp något fint till jul till dig och barnen! Det hade jag själv absolut gjort.
Det är omöjligt att ta reda på vems det är.
Ta dom pengarna och köp något fint till jul till dig och barnen! Det hade jag själv absolut gjort.
Beror på hur du är som person. Jag hade utan samvetskval lagt dem i min egen plånbok. I uttagsautomater ska man dock vänta, för den drar tillbaka pengarna in på dennes konto igen.
Nån annan kanske hade skänkt pengarna, om man har nån skam över att använda dom själv dvs
Behållt dem såklart. Jag har hittat sedlar många gånger.
Jag lade pengar jag hittade i en Röda Korset-insamlingsbössa.