• Anonym (TS)

Hur kan man försvara personer som begått övergrepp mot barn?

Som rubriken lyder, hur kan man försvara exempelvis sexuella övergrepp mot barn?

Har exempelvis en person i min närhet som skaffat barn tillsammans med en man som är dömd för flera sexuella övergrepp mot barn. Jag har läst domarna och det är inte trevlig läsning alls?

Många kan försvara det med att personen är dömd och då är det klart.

Jag tycker inte man ska döma ut personer som människor och typ att någon begått ett sånt här brott ska bli totalt isolerade eller sitta bakom galler för resten av sitt liv.

Men från att tycka att även pedofiler typ kan få jobba som ekonomer, lokalvårdare eller piloter men absolut inte nära barn till att pedofiler efter avtjänat straff ska få jobba på skola eller att någon aktivt väljer att skaffa barn med dessa eller låter dessa bo med sina barn?. Det är ett steg längre.

Är dessa försvarare också pedofiler eller har dom någon annan störning själva? 

• Svar på tråden Hur kan man försvara personer som begått övergrepp mot barn?
  • Anonym

Du ska orosanmäla hemmet till kommunen de bor i.
    Du har rätt. En pedofil ska inte vara i närheten av barn. De har inte tillfrisknat för att de lämnat fängelset. Det finns inget idag som vi kan bota pedofiler med,

• Anonym (´´´)

Vet personen om mannens tidigare domar och ändå skaffat barn ihop med honom? 

• Anonym (TS)
    Anonym (´´´) skrev 2022-12-23 16:26:16 följande:

Vet personen om mannens tidigare domar och ändå skaffat barn ihop med honom? 

Precis 
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2022-12-23 16:30:45 följande:
    Precis 
    Orosanmäl. Även den personen är ju olämplig eftersom den medvetet väljer att utsätta barnet för en dömd pedofil.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2022-12-23 16:30:45 följande:
    Precis 
    Arma barn. Två olämpliga föräldrar
    Skriv i din orosanmälan att den andra föräldern känner till domarna
  • Anonym
    Anonym skrev 2022-12-23 16:42:08 följande:
    Arma barn. Två olämpliga föräldrar
    Skriv i din orosanmälan att den andra föräldern känner till domarna
    Varför skulle man skriva det?
    Känner du skadeglädje över att sabba andras liv?
  • Anonym
    Anonym skrev 2022-12-23 16:48:48 följande:
    En orosanmälan görs inte för att sabba. Tvärtom.
    En orosanmälan görs för att skydda barn.
  • Anonym (Ghost)
    Anonym skrev 2022-12-23 16:48:48 följande:
    Det är fakta och den direkta grunden för orosanmälan. Vore ju dumt att orosanmäla och vägra säga varför....
  • Anonym (TS)

Jag finner det inte så intressant att diskutera enskilda familjer och orosanmälningar. Det jag inte förstår är hur man kan bli tillsammans med någon som är dömd för detta och vara förstående. vi har ju nyligen haft en högt uppsatt politiker som ansåg att det va rimligt att bli tillsammans med en man som våldtagit barn. Politikerna prata om att man inte ska döma folk. Som att pedofili skulle vara något man typ kunde hantera genom att bli dömd och efter det kan man återgå som vem som helst. Och ska bli bemött som vem som helst.

Jag förstår inte logiken. 

• Anonym (pippilotta)

I min kommun finns en hästgård som drivs av en dömd pedofil som begått fruktansvärda övergrepp mot flickor. Det är något som är allmänt känt både i vår lilla kommun men även i landet.

Nu är det så att föräldrar tillåter sina döttrar att vistas på gården. Flickorna är där och rider och sköter hästarna. Detta sker utan vuxet sällskap.

De föräldrar jag pratat med anser att mannen har sonat sina brott genom att han suttit några år i fängelse. De tycker att man då ska få en andra chans och att de litar på att han inte gör om dumheten.

Svar på tråden Hur kan man försvara personer som begått övergrepp mot barn?