• Anonym (Peter)

Killar vad skulle ni göra?

Vad skulle ni göra om ni kom på er fru/flickvän sedan lång tid med att sexchatta och dela bilder på sig till någon okänd kille på tex Instagram eller FB?

ser det själv som otrohet att dra igång en sådan relation som pågår i månader. 

Skulle ni lämna ett annars väldigt bra förhållande, mycket bra sex, förtroende som byggts under flera år, barn, hus, vänner m.m där enda förklaringen är jag vet inte varför, det var spännande och jag älskar bara dig, vill bara vara med dig, förlåt.

Hur bygger man nytt förtroende?

• Svar på tråden Killar vad skulle ni göra?
  • Anonym (Berra)

Jag tycker det skulle vara spännande. Jag skulle prata med henne och vilja att hon delade med sig utav upphetsningen.

• Anonym (Nu)

Nej, ha lite själv respekt och försök tänk rationellt. Har det hänt en gång har det förmodligen hänt flera gånger och framtiden kommer nog inte se annorlunda ut heller. 

Det är tufft men jag skulle gå om du inte kan släppa allt som har hänt, det kommer äta upp dig annars. 

• Anonym (Kling klang)
    Anonym (Vuxna människor) skrev 2022-12-25 19:15:06 följande:

Kan det vara förklimakteriet som spökar?

Jag är inne på tredje vågen av att äggstockarna signalerar med stora flaggor och säger "du måste föröka dig nuuuuu för det är sista ringningen, baren stänger, på honom bara!!"

Kåt som en 15-årig kille kan kvinnan bli då, i flera månader, så lite svårt att behålla fokus. Kunde inte ens hämta posten utan att snegla på grannen och undra om han får tillräckligt hemma och kanske jag borde be om en dejt i tvättkällaren..

(hallå storhjärnan kan du kicka in nu snälla det är pinsamt när limbiska systemet hoppar jämfota så där)

Från att knappt se mina manliga kollegor blev 5/8 i ett veckomöte plötsligt liggbara. Inte normalt. Inte ett dugg rimligt faktiskt.

Jag väljer min egen man alla dar i veckan men detta tillstånd är störande och energikrävande, och det finns ett antal kvinnor som hamnar i ny relation p.g.a. klimakteriet.

hellobonafide.com/blogs/news/increased-sex-drive-in-perimenopause-you-re-not-alone

Hmm, det där känner man igen Tomte
  • Anonym (Man 70 år)

Känner igen det, hade en sambo som satt vareviga kväll och blotta sig. Ville inte dela med sig.

Hon fick mig att säga nej till henne om hon ville ha sex med mig.

Jag försökte hålla samman förhållandet för efter 35 år så är det svårt att släppa tryggheten. Blev fem år av sammanboende, vi har ju ändå tre barn och barnbarn.

Efter 40 år skildes vi 

Försök inte få ett sådant förhållande se ut som det är bara bra, det var mitt misstag och det ångrar jag i dag. Tog ett tag att börja om för mitt förhållande till kvinnor var skadat

Nu har jag en särbo och trivs med det.

• Anonym (Arne)
    Anonym (Peter) skrev 2022-12-23 17:17:18 följande:

Vad skulle ni göra om ni kom på er fru/flickvän sedan lång tid med att sexchatta och dela bilder på sig till någon okänd kille på tex Instagram eller FB?

Skulle ni lämna ett annars väldigt bra förhållande, mycket bra sex, förtroende som byggts under flera år, barn, hus, vänner m.m där enda förklaringen är jag vet inte varför, det var spännande och jag älskar bara dig, vill bara vara med dig, förlåt.

Ser det som betydligt värre än hångel och sex på en julfest eller Finlandsfärjan. Här är det planerat och uttänkt. Skulle tacka för mig med en gång. Du kommer inte kunna slappna av med henne i framtiden. Varje gång hon går åt sidan med en mobil kommer du bli påmind.

Hur bygger man nytt förtroende skrev du. Med facit i hand så fanns det inte ens ett förtroende.

Det var hon som sumpa, hus, vänner och barn mm. Inte DU

• Anonym (Inte riktigt otrohet)

Vill inte kalla det otrohet, men åt det hållet och på väg mot det.

Är iofs inte man men känner att det skulle ju mycket väl kunna vara tvärtom? Hade blivit skitsur, men försökt förlåta det. Försökt utan att det är säkert att jag lyckats. Hade han inte sett nåt fel i det eller försökt skylla det på mig på.nåt sätt hade det vart tack och hej då. 

• Ordinär Man

Låt henne vara. En person kan inte tillgodose alla ens behov.

Vad skulle du säga om hon höll på och tjafsade om du hade lite kul sexchatt.

Säkert sex är det också.

• Anonym (va?)
    Anonym (Peter) skrev 2022-12-23 17:17:18 följande:

Vad jag skulle göra? Jag skulle dumpa aset med en gång.

Man bygger inte nytt förtroende med svikare för svikare går inte att lita på. Handlingar säger mer än ord och hon har redan visat vad hon går för oavsett hur mycket hon försöker snacka bort det nu när hon blev påkommen med handen i syltburken. Det du borde fråga dig är varför hon inte ångrade sig innan du kom på henne och vad det säger om henne?
  • Anonym (Peter)

Tack för alla bra inlägg och för era åsikter.

Kan det vara förklimakretiner, absolut, men det förändrar inget, det som har hänt har hänt.
    Mitt största problem nu är att jag behöver ha någon att prata med och vill inte dra detta med någon kompis. Ska se om jag kan få Samtalshjälp via jobbet eller något

Gott nytt år 

Svar på tråden Killar vad skulle ni göra?