• Carolatom07

Varför får kvinnor tråna efter yngre män, men om män trånar efter yngre ses det som "äckligt"?

Den frågan har nog varit uppe några gånger i forumet, men tål att ställas igen.

Kvinnor får nästan bara positiv respons när de lyckas attrahera yngre män, men när män lyckas attrahera yngre kvinnor blir det ett jäkla liv och protester. Då är ålder plötsligt inte "bara en siffra" och kommentarer som "Kärlek har ingen ålder" uteblir ofta. Detta blir extra tydligt när det postas nöjesnyheter på Facebook om kändisar eller andra med större åldersskillnad som blivit tillsammans.

Varför denna dubbelmoral? Som om män inte även de skulle ha ett behov av att få känna sig yngre och attraktiva när de kommer upp i åldern.Varför ska detta behov vara förbehållet kvinnor?

• Svar på tråden Varför får kvinnor tråna efter yngre män, men om män trånar efter yngre ses det som "äckligt"?
  • Anonym (Hej)

Det är väl den vanliga dubbelmoralen som finns mellan män och kvinnor. Samtidigt så skriker femisterna efter jämställdhet, men i frågor precis som denna, så är de knäpptysta.

• Anonym (Va?)

Hur menar du? Det är väl många fler kvinnor som får skit pga yngre män? Och karlar byter väl ofta ner sig till yngre årsmodeller när de skiljer sig i medelåldern? Förstår inte frågan

• Anonym (Fel)

Du har fel! Det är precis tvärtom. Att äldre kvinnor dras till yngre män är fortfarande tabu, tyvärr.

• Anonym (Hmm..)
    Anonym (Fel) skrev 2022-12-26 13:13:52 följande:

Du har fel! Det är precis tvärtom. Att äldre kvinnor dras till yngre män är fortfarande tabu, tyvärr.

Exakt så är det, har alltid varit och kommer troligen alltid vara så.

Sen är det ju väldigt ovanligt att kvinnor trånar efter yngre män jämfört med hur många gubbsjuka män det finns.

Personligen tycker jag det är lika stört oavsett vilket kön det gäller om åldersskillnaden är typ 20 års ålder och 50+.

Det finns inget "you go girl" från kvinnor när det skrivs om äldre kvinnor och yngre män som män ofta brukar jiddra om i dessa trådar!
  • Anonym (A)
    Carolatom07 skrev 2022-12-26 12:39:07 följande:
    Varför får kvinnor tråna efter yngre män, men om män trånar efter yngre ses det som "äckligt"?

Den frågan har nog varit uppe några gånger i forumet, men tål att ställas igen.

Kvinnor får nästan bara positiv respons när de lyckas attrahera yngre män, men när män lyckas attrahera yngre kvinnor blir det ett jäkla liv och protester. Då är ålder plötsligt inte "bara en siffra" och kommentarer som "Kärlek har ingen ålder" uteblir ofta. Detta blir extra tydligt när det postas nöjesnyheter på Facebook om kändisar eller andra med större åldersskillnad som blivit tillsammans.

Varför denna dubbelmoral? Som om män inte även de skulle ha ett behov av att få känna sig yngre och attraktiva när de kommer upp i åldern.Varför ska detta behov vara förbehållet kvinnor?

Fast din fråga stämmer ju inte, så varför ska den ställas igen?
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Hej) skrev 2022-12-26 12:42:57 följande:

Det är väl den vanliga dubbelmoralen som finns mellan män och kvinnor. Samtidigt så skriker femisterna efter jämställdhet, men i frågor precis som denna, så är de knäpptysta.

Jag håller med till 100 %. Så jäkla trött på dubbelmoralen. En massa you go girl om kvinnan träffar betydligt yngre, medans männen får gå där med skammen. Så jäkla trött på vad feminismen orsakat i Sverige så jag orkar inte höra alla pk diskussioner längre. Träffar sedan några år bara kvinnor från andra länder än Sverige när jag vill ha en relation.
  • Carolatom07
    Anonym (Arne) skrev 2022-12-26 14:45:10 följande:
    Jag håller med till 100 %. Så jäkla trött på dubbelmoralen. En massa you go girl om kvinnan träffar betydligt yngre, medans männen får gå där med skammen. Så jäkla trött på vad feminismen orsakat i Sverige så jag orkar inte höra alla pk diskussioner längre. Träffar sedan några år bara kvinnor från andra länder än Sverige när jag vill ha en relation.
    Och inte nog med det. Vi män får inte ens försöka se yngre ut efter 40 enligt många kvinnor, då vi ses som "patetiska" och "gubbsjuka", men om kvinnor försöker se yngre ut är det förstås helt okej. Svaren jag fick i en annan tråd jag postade för lite sen i det ämnet talade sitt tydliga språk.
  • Carolatom07
    Anonym (A) skrev 2022-12-26 14:34:56 följande:
    Fast din fråga stämmer ju inte, så varför ska den ställas igen?
    Refererar till andra trådar i detta och närliggande ämnen, där svaren från kvinnorna i forumet talar sitt tydliga språk.

• Carolatom07
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-12-26 13:24:52 följande:
    Exakt så är det, har alltid varit och kommer troligen alltid vara så.

Sen är det ju väldigt ovanligt att kvinnor trånar efter yngre män jämfört med hur många gubbsjuka män det finns.

Personligen tycker jag det är lika stört oavsett vilket kön det gäller om åldersskillnaden är typ 20 års ålder och 50+.

Det finns inget "you go girl" från kvinnor när det skrivs om äldre kvinnor och yngre män som män ofta brukar jiddra om i dessa trådar!
    Det är ganska vanligt numer att äldre kvinnor väjer yngre män.Då dessa vill ha en "hunk". Och om vi män efter en viss ålder anses vara "gubbsjuka" vad ska man då kalla kvinnor i samma ålder?

• Anonym (det stämmer inte statistiskt.)

Lägg ner denna återkommande diskussion nu.
    Statisk visar att förhållanden, dvs gäller gifta och sambos är betydligt mycket vanligare med äldre man och yngre kvinna än äldre kvinna och yngre man, det är fortfarande ovanligt.

Att man säger gå girl är för att det alltid varit så mycket mer tabu att kvinna är äldre men nu börjar man kunna visa det mer öppet än tidigare men fortfarande äcklas många fler av äldre kvinna och yngre man.

Det är alltså fortfarande mycket mer acceptabelt och flerdubbelt vanligare att mannen är äldre.

Det är bara här på FL som denna diskussion fortsätter i alla evighet, det stämmer inte med verkligheten.

Det är bara att gå in och läsa på statistik.

Svar på tråden Varför får kvinnor tråna efter yngre män, men om män trånar efter yngre ses det som "äckligt"?