Vad bjuda på sonens 18-års fest?
Vi tänkte bjuda hit släkten om ett par dagar och sonen kommer inte själv med några förslag. Förutom lite öl och cider. Det är runt middagstid. Nån som har tips? 💖
Vi tänkte bjuda hit släkten om ett par dagar och sonen kommer inte själv med några förslag. Förutom lite öl och cider. Det är runt middagstid. Nån som har tips? 💖
Pulled pork, kanske?
Vad brukar ni ha annars när ni får hem släkt? Kör på nåt liknande som ni är vana, är mitt förslag.
Någon matpaj eller lasagne med sallad. Lätt att förbereda till många och kan varieras i det oändliga.
Till efterrätt kanske pannacotta eller cheesecake, om ni inte kör födelsedagstårta till dessert.
Något som du vet att sonen tycker om och som är enkelt att laga till det antal personer ni blir.
Även om sonen inte ger förslag så vet du väl vad han tycker om.
Jag gillar detta recept:
www.kokaihop.se/recept/taco-pannkaka
Har använts flitigt i min släkt innan pandemin då det är enkelt att göra, gott och går att förbereda innan och bara värma. Går dessutom att variera och även frysa in ifall det blir över.
Vi brukar göra 3 stycken med en som är lite mildare (alla gillar ju inte starkt) om vi är runt 15-20 pers och serverad sallad till.
Vilken nivå av arbete siktar du på?
Det finns ju supersimpelt och sen finns ju det omvända och en hel del däremellan.
Det blev pastasallad (lite lyxigare varianter) och lasagne Med tanke på yngre barn.
snacks, frukter och bär. Glass. Bubbel, öl/cider och alkoholfritt.
alla tog bara nåt glas alkohol var.
Snittar också i olika varianter. Och hjortronsylt till hemmagjord glass.
Det blev pastasallad (lite lyxigare varianter) och lasagne Med tanke på yngre barn.
snacks, frukter och bär. Glass. Bubbel, öl/cider och alkoholfritt.
alla tog bara nåt glas alkohol var.