Inlägg från: Anonym (Nfnf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nfnf)

Barn blir ledsen över julklappar

Lite svårt att läsa vad du skriver då du skrivit fel flera gånger på de och dem men skitsamma det hör egentligen inte till. 

Håller inte med de andra om att hon är bortskämd. Däremot anar jag en osäkerhet. Hon ser alla dessa tjejer på nätet som har dyra Chanel-märken och får en massa pengar. Det jag tycker ni verkligen inte bör göra är att kalla henne bortskämd och säga att hon ska vara nöjd. se problemet bakom. Internet. Prata om det med henne, att allt är inte som det ser ut utåt sett. Det vanligaste är förmodligen inte att alla ens får märken av Chanel. Hon vill förmodligen vara som de andra. Känner sig utanför annars och därav gråten och ångesten. 

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (KB) skrev 2022-12-27 08:38:14 följande:

Jag skulle ta tillbaka allt och säga att då får hon tyvärr ingenting. Barn kan bli ouppskattade om dem får för mkt. Ge mindre.

Haft en vän som vart bortskämd med allt när vi växte upp. Hon blev både tjock (dem kunde inte säga nej när hon skrek efter godis) plus har hon godisberoende och ätstörning idag, hon kan knappt jobba då hennes föräldrar daltat. hon är snart 30 år och bor hemma. aldrig haft ett heltidsjobb, aldrig ens tvättat och städar inte. varken sitt eget rum eller i hemmet. Min vän fick åka mkt utomlands med sin mamma. En sommar fick hon inte hänga med och blev jättesur. Jag tänkte att det var på tiden. Hon är ju stor och dem tar med henne som att hon vore 5 år.

Om jag var du hade jag tagit tillbaka pengarna, ta bort TikTok konto (Verkar ju ha dålig inflytande), ha ett seröst snack om hur mkt det får. Många som aldrig ens får åka utomlands. dra ner på sånt tillfälligt tills dem uppskattar det. Kolla på dokumentärer om hur andra människor lever. kanske hon förstår hur lyckligt lottad hon är.

Nu vet jag hur det ser ut i övrigt, men om hon är 16 år så kanske hon får ta mer ansvar över saker i hemmet. Börja lite.

Håller med 
Svar på tråden Barn blir ledsen över julklappar