• DVQ

kan inte läka efter min sambos svek

Jag tror ni behöver reda ut vad som egentligen har hänt. Kanske få hjälp av en parterapeut. Och därefter kan du ta ställning till vad du vill göra.

Det kan vara så att de har haft en hemlig relation i två år, att din sambo gjort kvinnan med barn, med mera.

Det kan också vara så att din sambo morsat på henne på krogen och växlat några meddelanden på facebook (vilket i sig inte är konstigt då ni haft visst umgänge och han hjälpt henne med saker).

Min gissning är att sanningen ligger någonstans däremellan.

När det gäller sonen behöver inte din sambo ha träffat honom tidigare. Det skulle kunna vara mamman som uppmuntrar honom att söka kontakt när hon själv inte får ha kontakt med sambon/er längre. Hon verkar vara en smula obalanserad och kanske tycker det är en bra idé att låta sonen vara "spion". Alternativt att han hört henne prata om er och blivit nyfiken. Ni kan hur som helst inte straffa sonen för hur mamman är. Lägg inte så stor vikt vid att han springer hos er.

Sen tycker jag inte det är så konstigt att en 35-åring umgås med människor i 60-årsåldern. Själv tycker jag att ålder på umgänge spelar mindre och mindre roll ju äldre man blir.

Svar på tråden kan inte läka efter min sambos svek