• Anonym (K)

Hade ni respekterat

Om ni dejtar en tjej ni tycker om. Hade ni respekterat om hon ville köra med kondom i början eller hade ni blivit arga?

• Svar på tråden Hade ni respekterat
  • Anonym (Teddy)

Varför skulle man bli arg? Psykopat?

• Karl03
    Anonym (K) skrev 2022-12-30 01:42:05 följande:
    Hade ni respekterat

Om ni dejtar en tjej ni tycker om. Hade ni respekterat om hon ville köra med kondom i början eller hade ni blivit arga?

Hade börjat undra om hon inte ville ha kondom..
  • Zorrorro

Ja. Annars är man ju respektlös. Som man har du få redskap att ta till för att förhindra att du blir pappa mot din vilja så det är smart att ha kondom tills du känner henne bättre.  Könssjukdomar är ju något man ogärna vill ha. Att köra med kondom visar på omtanke till din partner och även en viktig sak många män glömmer- självrespekt. Tills ni båda testat er för smittsamma sjukdomnar o pratat om om ni är exklusiva eller ej. Pratat om preventivmedel, vissa kvinnor funkar inte på hormonstörande medel och kopparspiral kan ge hemsk menssmärta ( insättandet av spiral beskrivs av många kvinnor som värre än att föda barn utan smärtlindring)  vet du en vettig anledning till att du inte vill respektera dn personen du i kär i så dela gärna den.  Visst kondom är inget ?kul?, men det är inte kul med att bli pappa vid 19 bast heller eller att få resistent klamydia    

• Anonym (K)

Jag kräver det av han jag dejtar för att han inte satt etikett på oss än, jag vet alltså inte om han ligger runt med andra också och han har inte sagt något heller. Jag dejtar bara honom men är rädd för könssjukdomar varav kravet.
    Första gången hade han kondom men sen har han glömt. Jag är nu orolig att han inte vill ha sex med mig mer på grund av det. Men kondomen är ju bara tillfällig tills att han bekräftat att vi bara ligger med varandra.

• Anonym

Hade aldrig gått med på att inte använda kondom. Är kille, alltså.

Hade snarare undrat som fan ifall tjejen inte föreslagit eller rentav varit tveksam till användande.

• Zorrorro

Du får ju ta en hård funderare på om du ens vill ha sex med honom om han ?glömmer? kondom. Visar på att han inte respekterar dig eller bryr sig om om du blir gravid eller ger/får en sjukdom. Är det en person du känner dig förälskad i? har en person krävt kondom men den andra inte respekterar det sp kan det vara frågan om att det är brottsligt beteende. 

• Anonym (K)
    Zorrorro skrev 2022-12-30 02:48:06 följande:

Du får ju ta en hård funderare på om du ens vill ha sex med honom om han ?glömmer? kondom. Visar på att han inte respekterar dig eller bryr sig om om du blir gravid eller ger/får en sjukdom. Är det en person du känner dig förälskad i? har en person krävt kondom men den andra inte respekterar det sp kan det vara frågan om att det är brottsligt beteende. 

Vi struntade i att ha sex senast för han inte hade kondom men jag runkade av honom. Jag hade velat ha utan om jag visste vart vi står vilket jag inte gör mer än att vi dejtar seriöst enligt honom.
    Jag har börjat bli kär i honom ja, därför jag börjat ha sex med honom.
  • Zorrorro

Vad gjorde han för att du skulle njuta då om du runkade av honom? Du låter ung och då ör det lätt att man är för snäll som tjej och glömmer att man själv är värd både respekt o njutning. Att ligga med själviska killar blir snabbt något man ångrar. 

Svar på tråden Hade ni respekterat