Kan jag lita på honom?
Hej!
Jag har sedan en tid tillbaka träffat en gift man med fru och barn. Han har sagt han ska lämna frun och att han för ett par månader sedan gjorde just det när hon kom på honom. Han sade att han lade alla korten på bordet och sade att han älskar mig och vill skilja sig. Sedan dess har vi knappt setts och jag är osäker på om han verkligen har separerat eller inte. Varje gång jag konfronterar honom så säger han att jag måste lita på honom och är svartsjuk. Jag tycker det är märkligt att det efter flera månader inte hänt någonting. Ingen vet om oss och han har inte berättat att han ska skilja sig eller att de ska separera. Av sociala medier att döma på det frun lägger ut ser det ut som att de fortfarande lever tillsammans som ett par och jag börjar må allt sämre och undra vem som egentligen talar sanning.
När allt uppdagades skulle han ordna allt snabbt med skilsmässa och boende men ingenting har hänt. Han kan inte heller när jag frågar honom visa att det verkligen är slut mellan honom och frun.
Vår relation blir allt mer ansträngd och jag börjar tro att han lever dubbelliv. Har fortsatt med henne och har mig samtidigt utan att hon vet. För borde de inte kommit längre i separationen nu när flera månader har gått. Borde inte vi kunna träffas öppet som ett par nu annars om det han säger är sant. Vad tror ni? Är det inte märkligt att vi inte kan ses och ingen vet om oss efter flera månader och tar en separation verkligen så lång tid? Jag anar ugglor i mossen och mår verkligen jättedåligt.
Vad ska jag göra?