• eve82

bleka håret, är det OK??

Jag vet ej om jag är grav (troligtvis inte) men då jag har stött på en hel del komplikationer tidigare (tidiga MF) tar jag det säkra framför det osäkra! DÄRFÖR FRÅGAR JAG, HOPPAS NÅN SVARAR!

Jag har lyckats färga mitt hår orange, ska till frissan på måndag...det besöket kommer innebära både en och tio blekningar! Så min fråga är: "Är det farligt att bleka håret, om ut ifall att jag är gravid?? Påverkar blekning fostret???" HOPPAS NÅN SVARAR!!

• Svar på tråden bleka håret, är det OK??
  • Linda 24

Har hört att det ska vara en ganska dålig idé, det brukar vara ganska starka medel i hårfärg som man visst kissar ut i flera veckor efteråt.

• Camillie84

Nej det ska inte vara någon fara, jag bleker håret en gång i månaden och är gravid i v 30.

• eve82

Oj, vem ska jag tro på??? Cammi84 hoppas du har rätt, vill ju inte vara orange i håret!!! Men nu blir jag rädd...tänk om jag skadar något!! NÅGON MER SNÄLLA!!!

• Camillie84

Jag har frågat en frisör och min bm och dom sa att det är helt ok. Det enda är att man har så mycket hormoner i kroppen när man är gravid så resultatet kan bli lite annorlunda än vad det hade blivit om man inte varit gravid. Själv har jag inte varit med om det än i alla fall:)

• Linda 24

Tvetydigt det här, jag har själv skippat att färga håret eftersom jag inte vet om det är bra eller dåligt och et verkar ingen annan heller kunna svara på.

Hittade en gammal länk, den kanske kan vara till någon hjälp:
    www.familjeliv.se/Forum-2-8/m3945553.html

• hoppetossan23

Jag e frisör å jag har gjort flera 100 gravida å de har aldrig varit några problem.

Linda 24 Kissa ut?? eh?? hur kommer de dit??

Nej jag skulle säga att de går alldeles toppen att göra de!

Tänk då va jag som frisör skulle kissa blekning hihihi!!

• eve82

Så jag kan med gott samvete sätta mig hos frissan då?? =) GÖTT FÖR FY FAN FÖR ATT VARA ORANGE...OJ OJ OJ, aldrig mer leka hemma...så starka dofter och så kan inte skada heller... tänker ofta på typ rengöringsmedel el hårspray... har man haft mf blir man nojjog...ler...och nojjigare än mig kan man nog ej vara

• hoppetossan23

De vet inte hur de är med de än, forskar jätte mycke i de! Men du som kund drabbas av de så enormt liten stund, så det är ingen fara!

Tänk på frisörerna som står å sniffar detta dagligen ganska mycke...

• Dayna Lee

hoppetossan... Jag kan inte låta bli, men hur lyckades du göra dom gravida?

och nä TS du kan lugnt bleka håret!

• hoppetossan23

HAHAHAHAH!!! de tänkte jag inte på!! Hehe de va jobbigt de hahah

• Dayna Lee

Vad de ska ha blivit snopna gissar jag på..

• eve82

ha ha ha ha...Ler* oj vad skojjigt det ser ut...*skrattar så jag får ont i magen* Om jag inte har lyckats bli på tjocken denna ggr vill du hjälpa mig då hoppetossan23??? FAN VILKEN UNDERBAR KOMMENTAR!!! Du har gjort min kväll....Hi hi hi...MÅNGA KRAMAR TILL ER!!

• Linda 24

Nu har jag letat hela internetet runt för att hitta några somhelst belägg för det jag har skrivit men jag har inte hittat en endaste liten rad som styrker mitt påstående vad gäller att det skulle vara skadligt på något sätt.

Men det är kemikalier i... så har jag nu varit ful i håret i åtta månader så kan jag bjuda på några veckor till.

You go girl!

• hoppetossan23

oki, alla gör ju som dom vill....

Men som kund som sagt så är de inte lång stund du blir utsatt...

Vart har du hört att man kissar de sen då??

• Linda 24

Kemikalier.
    Men det verkar som sagt vara ett påstående som ingen vågar stå för.
    Men det är väl som alla andra starka lösningsmedel som man får i sig. Kroppen gör sig av med dessa på något sätt. Att kissa ut dom verkar väl fiffigt.

• MoaMajken

Min frisör "vägrar" permanenta de som väntar barn... för det blir inget bra. Bara vågigt o hon vill inte ha missnöjda kunder
    Jag sa inte att jag var gravid när jag var där o färgade o gjorde slingor i början.... däremot "tog" inte färgen.... så jag fick sitta dubbla tiden.

• Threzo

Vissa frisörer använder naturmedel, fråga!
    Jag gjorde slingor nu i v.19 och berättade att jag var gravid.. då använde hon något naturligt medel!

Svar på tråden bleka håret, är det OK??