Inlägg från: Anonym (Ylva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ylva)

    Kris i relationen, BF om 11 dagar!!

    Amima skrev 2023-01-01 15:44:08 följande:
    Kris i relationen, BF om 11 dagar!!

    Jag är så ledsen, så ledsen, så ledsen. Jag är gravid i nionde månaden och väntar i princip bara på att min förlossning ska komma igång närsomhelst. Jobbar inte längre och har gått på FL. Men senaste veckan har jag och min sambo haft två stora gräl, där jag tycker han har skällt och betett sig mot mig på ett sätt som inte är okej.

    Jag har haft en ganska komplikationsfri graviditet, men däremot så har ju hormoner och tålamod trytit rejält. Nu i slutet känns det som att hans tålamod med mig är slut och han tappar humöret lätt och blir arg för saker. Under graviditeten har jag inte haft nästan någon sexlust, dels för att jag bara inte haft det och för stt jag har en sjukdom i mitt urinrör som i perioder gör att samlag gör väldigt ont. Detta har gjort honom frustrerad och  och han kan säga saker som "bete dig mer kvinnligt" och sucka när jag inte vill ha sex. Jag blir såklart skitledsen och fattar att det beteendet inte är okej! Någon annan som krisat precis före BF?? Har det blivit bättre när barnet fötts??? Det är ju nu jag behöver hans stöd och lugn som mest, är så nervös inför förlossningen! 


    Alltså, man lär faktiskt inte känna en människa INNAN man får barn till 100%. Slutet av graviditeten, första veckorna, högsta halvåret kommer vara fyllt av tillfällen då det blir tydligt att den man är tillsammans med inte fungerar precis som en själv.... Och att man själv faktiskt inte är okej med vissa saker man inte trodde man hade problem med.

    I den bästa av världar är ens parter en fantastisk klippa, vuxen, mogen mätt och pigg! I verkligheten så är detta en tid då man med rätta får lov att vara irriterad.

    Men... Med detta sagt. Ibland börjar faktiskt en ny tid... Alltså många beskriver ju att det faktiskt var en vanlig relation hela vägen fram till graviditeten, eller barnets födelse. Är inte detta ett par tillfälliga gräl, så fundera på att faktiskt inte vara kvar i relationen. 

    Alltså kris förekommer, men det är absolut inte alltid så att det leder till att förhållandet överlever/blomstrar.
Svar på tråden Kris i relationen, BF om 11 dagar!!