• Anonym (Kört)

Vill inte ha fler barn men får panik av att det nu är definitivt..

Jag har ett barn från en tidigare relation. Jag är 35 år gammal. Jag har viljat ha ett till barn fram till för ca 2 år sedan då jag kände att jag inte vill börja om. Nu har jag sedan ett halvår tillbaka en ny relation och han är klar med barn och har steriliserat sig. Perfekt tänker jag först. Men nu får jag lite panik. Tänk om vi är tillsammans i 3 år och det sen tar slut? Då är det ju helt kört att få fler barn, eller, gud förbjude, om det händer mitt barn något? Jag har varit singel i 8 år så jag har svårt att hitta kärleken och nu känns allt så himla rätt! 

eller är detta bara hormoner som spöka för att klockan börjar ticka? Rent biologiskt liksom.. 

• Svar på tråden Vill inte ha fler barn men får panik av att det nu är definitivt..
  • Anonym (Ronja)

Den rädslan har nog alla som så kallat? bara? har ett barn. Samma här, jag har också ett barn, då mannen är nöjd så. Men hur du ska göra kan nog bara du svara på. Om du trots allt vill försöka skaffa ett till barn, med en annan man. 

• Anonym (K)

Det är åldersnoja. Du vet redan att du inte vill ha fler barn. Om ditt eget skulle dö är inget du ska behöva fundera på, det händer ändå väldigt sällan så man ska inte tänka på det alls. Man kan inte heller skaffa ett barn till bara för att ha en back-up, ifall det osannlika att ens första dör....

• Anonym (Kört)
    Anonym (K) skrev 2023-01-01 20:50:57 följande:

Det är åldersnoja. Du vet redan att du inte vill ha fler barn. Om ditt eget skulle dö är inget du ska behöva fundera på, det händer ändå väldigt sällan så man ska inte tänka på det alls. Man kan inte heller skaffa ett barn till bara för att ha en back-up, ifall det osannlika att ens första dör....

ja du har nog rätt? är nog åldern.. för känner inget direkt sig efter fler barn och tycker jag har det alldeles utmärkt med mitt barn som nu är så stor och självständig.. men blir så definitivt på något vis.

• Anonym (K)
    Anonym (Kört) skrev 2023-01-01 21:00:12 följande:

ja du har nog rätt? är nog åldern.. för känner inget direkt sig efter fler barn och tycker jag har det alldeles utmärkt med mitt barn som nu är så stor och självständig.. men blir så definitivt på något vis.

Ja det blir som en smärre livskris. En tydlig markering om att "nu är den delen av mitt liv över". Tekniskt sett har du fel, om man skulle bli singel vid 38 så är det faktiskt inte kört att bli mamma igen för det.
Svar på tråden Vill inte ha fler barn men får panik av att det nu är definitivt..