BF i juli 2023.
Hej, kul med en juli-tråd. Jag är planerad till 18/7 och fick plus på fars dag. Jag kunde såklart inte låta möjligheten passera och slog in testet i presentpapper och gav till min fästman. Vi har försökt sedan Januari och fick ett tidigt MA i våras så jag går lite på nålar kan man säga. Jag har fått jättefin hjälp att inte oroa mig så mycket och redan gjort 3 UL (senast 21/12). Så coolt att se den lill* fladdra där inne
Det är hursomhelst lite nervöst.
Jag har inte haft jättemycket symtom men i början hade jag ett jäkligt subtilt illamående, särskilt på kvällarna. Detta i gott sällskap av galen tröttma och ömma bröst. Då och då har jag haft molvärk men inte så mycket. Nu är jag i 11+6 tror jag och känner typ ingenting. Lite ömmma bröst är det enda. Det är såklart skrämmande men alla andra säger att jag bara skall vara glad för det. Om 1 vecka är det dags för KUB och NIPT så jag behöver bara vara orolig tills dess
När i Juli är det dags för dig? Har du mkt symtom? Har du skrivit in dig hos BM ännu?
Vi hade tänkt ta reda på kön, blir enklare för då kan vi spara lite saker från hans tidigare barn samt min bror som nyss fått barn om det är en tjej. Å så tvärsom ifall det blir en pojk tänker jag. Vi har berättat för de närmsta men inte på jobb osv. Blir lite känsligt såklart efter missfallet. Man vill inte gärna skrika det över bergen igen liksom.
men han klarar sig nog oavsett.
Jag tror att det beror på var den ligger asså var den fastnade typ. Åtminstone nu när den bara är ngn decimeter. Men jag förstår dig. Du har ju 2 referense. Dock tycker jag att du skall kontakta din barnmorska och säga att du mår jäääättedåligt och begära ett extra UL. De ska lyssna på oroliga mammor.