Inlägg från: Anonym (Kringlan86) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    BF i juli 2023.

    Hej, kul med en juli-tråd. Jag är planerad till 18/7 och fick plus på fars dag. Jag kunde såklart inte låta möjligheten passera och slog in testet i presentpapper och gav till min fästman. Vi har försökt sedan Januari och fick ett tidigt MA i våras så jag går lite på nålar kan man säga. Jag har fått jättefin hjälp att inte oroa mig så mycket och redan gjort 3 UL (senast 21/12). Så coolt att se den lill* fladdra där inneGlad Det är hursomhelst lite nervöst. 

    Jag har inte haft jättemycket symtom men i början hade jag ett jäkligt subtilt illamående, särskilt på kvällarna. Detta i gott sällskap av galen tröttma och ömma bröst. Då och då har jag haft molvärk men inte så mycket. Nu är jag i 11+6 tror jag och känner typ ingenting. Lite ömmma bröst är det enda. Det är såklart skrämmande men alla andra säger att jag bara skall vara glad för det. Om 1 vecka är det dags för KUB och NIPT så jag behöver bara vara orolig tills dessGlad När i Juli är det dags för dig? Har du mkt symtom? Har du skrivit in dig hos BM ännu?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Haha, vad roligt. Hoppas han blev gladare när du förklarade vad det var. 


    det är vårt första gemensamma barn men min fästman har två barn sedan innan så han skall bli trebarnsfarsa nuTyst Vi hade tänkt ta reda på kön, blir enklare för då kan vi spara lite saker från hans tidigare barn samt min bror som nyss fått barn om det är en tjej. Å så tvärsom ifall det blir en pojk tänker jag. Vi har berättat för de närmsta men inte på jobb osv. Blir lite känsligt såklart efter missfallet. Man vill inte gärna skrika det över bergen igen liksom. 


    Har ni berättat ännu? Ska ni ta reda på kön och kub å nipt å allt?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag känner att det såklart är vilket som men jag skulle ju gärna se att vi jämnade ut familjen med en pojke, haha, min fästman är så ensam nu i quinnornas lynniga sinneSkrattande men han klarar sig nog oavsett. 


    Åh, har du fått mage redan? Avis! Jag börjar ju känna mig rundare i allmänhet för kläder sitter tighare men det känns mer som ökad blodmängd och vätska än som att det bara är magen. Iofs om man är förstagångsföderska skall det ju ta längre tid för magen att komma fram så det kanske är normalt  


    Jag är skitnervös för måndag nu. På sätt och vis kännner jag mig gravid och på sätt och vis inte. Men ska bli skönt med UL igen. Sen är jag nervös för KUB också. Gjorde inte KUB med något utav barnen? Där jag bor erbjuds det ju gratis men NIPT betalar vi för. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja det där med vikten känns lite stökigt. Kag ska inte säga att jag smällt i mig varken mat eller snarr men jag har inte levt som en kanin heller och min vikt har flippat fullständigt Tyst inte oväntat dock för jag har alltid haft lätt för att lägga på mig men ändå. 


    Det är alltså nu till veckan som KUB kommer. Men tackar för lyckönskningarna. Börjat tagga till ordentlig. Förstår att det måste kännas som en evighet till RUL. Jag hade inte kunnat hålla mig. Hade jag inte fått de här så hade jag nog pyntat för dem själv om jag känner min egen slösaktighet rätt. Såklart ingen idé att vara orolig. Jag är över 35 så jag har väl rätt till KUB pga det antar jag. 


    Anar att du kanske har kvar mammakläder sedan sist men minns du när du började köpa sånt första gången? Jag vill inte vara för tidig med shoppingen men börjar kännas trångt i mycket i min garderobTyst

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu har vi varit där och tittat på hanhonTyst Bebis showade loss järnet och nästan hoppade runt i fostersäcken. Så jäkla häftigt. Trodde inte den skulle vara så aktiv. Fick massa fina videos och bilder som jag kan götta mig med nu ett tag. Allt verkade se bra ut och vi fick låg risk som då förhoppningsvis kan bekräftas med Nipt om två veckor. Det verkar som att de haft fel på en vecka så bebis var bara 12+1 (igen) vilket var vad jag trodde också men som de i början debatterade. Det är ju bara en vecka men jag ogillar att åka bakåt i tiden när allt man vill är att komma framåt  


    Nu börjar min väntan på RUL som blir v8. Känns skitlångt bort ju. Men vad ska man göra liksom. Nu har jag iaf fått säga hej till vilda babyn. 


    Jag kunde inte hälla mig och köpte lite mammabyxor, strumpbyxor och typ 2 skjortor. Vi får se när de ska börja användas. Klarar mig nog ett par veckor till. Skulle behöva köpa träningstights också. Jag är instruktör på ett gym som hobby och kör 3 klasser i veckan och det kändes grymt tight igår med träningstightsen. Det sjuka är att jag tyckte man verkligen såg. Man känner ju sig lite utstirrad med 30 personer som glor på en också iofs. Det gör ju inget men jag undrar hur många som tänkte: är hon gravid eller är hon bara fet. Klassiker! Kändes ärligt talat lite läskigt att träna också. Jag vet ju att det är helt ofarligt men jag är ju normalt lika vild som vilda babyn på mina klasser och nu kände jag att jag var tvungen att ta det superlungt så stackarn inte blir helt åksjuk där inne. Muppigt va?!?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Åh gravnojja är det värstaKräks Jag tror att det beror på var den ligger asså var den fastnade typ. Åtminstone nu när den bara är ngn decimeter. Men jag förstår dig. Du har ju 2 referense. Dock tycker jag att du skall kontakta din barnmorska och säga att du mår jäääättedåligt och begära ett extra UL. De ska lyssna på oroliga mammor. 

    Jag har också gravnoja. Fick lite bruna flytningar igår, dock i samband med att jag och mannen umgåtts lite Tyst men jag fullkomligt HATAR att få färgade flytningar. Känns som att den är på väg ut. Jag kommer ringa BM på måndag och får jag inget UL så kommer jag betala för ett själv. Lyssnade lite på en podd som heter gravid - vecka för vecka. Och så pratade de om oro i ett avsnitt. Var lite skönt att lyssna på. Lyssna på den på spotify (avsnittet heter v16 oro i sin graviditet). Hon som pratade hade också fött flera barn men var ändå nojjig. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Grattis till er juliföderskor!
    jag är i v14 (snart 15) och i veckan fick vi tillbaka NIPT som visade normalt och att vi får en liten flicka. Vi är jätteglada men jag är supernervös, frustrerad och otålig. Jag har tjuvkikat på bebisen 1000 ggr för att jag är en väldigt nervös mama2be. Vi fick ett missfall tidigare i år och därför är de lite extra tussiga. Det hjälper en stund att få tjuvkika på henne men sen kommer nojjan tillbaka rätt fort. Det är sjukt frustrerand. Jag gör så gott jag kan med det jag har iaf. Längtar så himla mycket tills den riktiga bautamagen kommer och man känner fosterrörelser. Nu känner man sig mest fet och svullen om buken juTyst. Har ni fått någon mage ännu?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja det är för jävligt med blödningar. Skönt med doppler. Funderade på att köpa en men min livmoder verkar vara lite bakåtlutad så bm hörde inget i veckan när hon lyssnade. Funkar säkert senare för mig men jag av aktar lite isf. Idag var jag på ett egetfinansierat UL. Ville bara känna det där sköna lugnet. Och hon härjade runt där inne som aldrig förr så nu känner jag mig lugn igen. Idag sprack mina fakeläder leggings i sömmen i rumpan så att?eh?dags att uppgradera garderoben tror jag. Det var säkert en härlig syn för alla mina kollegor men nu är det jag som köper mammakläderTyst Och ja, vikingamorsan, vi har fått tillbaka vårt NIPT och det blir en liten tös. Det blir coolt!

    Någon mer än jag som har klåda på bröstvårtorna? Vad tusan handlar det om egentligenFoten i munnen

  • Anonym (Kaffedraken)

    Fy vad jobbigt när dopplern bråkar. Jag har samma panik själv. Spökveckorna is on!!! Känner mig liksom slankare idag än på flera veckor. Bysten känns mindre och magen är inte alla i vägen. Är såhääär nära på att hoppa på ett vikariat på gymmet idag. I veckan var det hemskt att köra klass. Kände av magen hela klassen. Tänker att det är billigare att känna av bebisen genom att gå pch träna än att springa på UL hela tiden.


    Undra vad det är som gör att man blir så sjukligt orolig hela tiden. Alla vill ju såklart att barnet ska må bra och överleva men egentligen vad fan ska man göra åt saken om det inte är så? Man kommer ju få veta liksom förr eller senare men ändå vill man veta NU! Jag tror att för mig handlar det om att jag hatar att känna mig lurad. Särskilt av mig själv! Jag vill inte gå å planera barn och prata om bebisen å så är den inte kvar liksom. Vore så sjukt jobbigt!

    Nåväl man få väl bara utgå från att hpn lever och har hälsan där inne. men hon får gärna sluta va så sjukt anonym nu!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Roligt med flera i tråden tycker jag också!


    Jag har min 150:e förkylning sedan graviditetens start. Mindre kul! Kände mig nödgad att berätta för mina anställda i veckan att jag är gravid för de började typ undra om jag hade något fel för att jag varit konstant sjuk sedan novemberTyst

    Jag HATAR verkligen de här spökveckorna och magen är mindre och inget känns konstigt alls. Jag tröstar mig med att jag vaknar kissnödig på nätterna och då känner man åtminstone att det finns något där inne. Brösten är fortfarande jätteömma åtminstone på morgonen. Thats it! Inget annat känns Och det är 3 långa veckor till RUL. 

    Det skall bli så skönt att få en stor mage och känna sparkar men det är ju typ en månad minst tills dess. 


    Vikingmorsan: Undra vad det är för eksemliknande känsla du får?

    Juli-mamma: Har du fått svar ännu?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hallojs, här går så bra så. Jag födde med snitt den 3/7 och ut kom en välmående liten tjej. Hon sover bra, förhållandevis har jag förstått det som. Ca 3-5 h i stöten men tyvärr med en liten vakenperiod mellan 02:30-06 på en dålig dag. Men det ska vi nog skola ut henne urTyst hon har lite magstök med fisar och bajs som tar sin tid så hon stånkar och stökar runt mycket just nu men det är också ganska normalt. Nu ska jag säga ngt som är helt sjukt? jag har aldrig hört ngt liknande och 1177 säger att detta inte skall hända på ett antal månader om man läser. Hon har vänt sig från mage till rygg några gånger redan. Jag vet inte om jag skall vara stolt eller förskräckt men hade jag inte haft det på film så hade jag knappt trott det själv. 


    Hur går det för dig?

Svar på tråden BF i juli 2023.