• Anonym (äää)

Min pojkväns ex måste få reda på mig...hjälp hur?

Vad menas med "hen började prata mer och vi tog avstånd"? Jag förstår inte den meningen över huvud taget. 

Din kille är feg. Det är väl bara att tala om att han mött någon. Inte ge sig in i nån diskussion med sitt ex, bara informera. Eller så skiter ni i det och lever ert liv så lär hon inse det snart. 

• Anonym (äää)

Varför har du lagt tråden i "vårdnadstvist"? Är föräldrarna i en vårdnadstvist? 

• Anonym (äää)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-02 18:58:25 följande:
    Ja det är pga exet som han håller tillbaka. Han vill ha fler barn och familj med mig.
    han vill såklart berätta men är rädd för hennes hälsa?han går till en psykolog för att reda ut sig själv med, han övar på att sätta gränser mot henne.

det är så tråkigt för oss två är bra, och det är det jag vill se liksom?hon ska inte få spela nån roll i det här. Jag vill att vi ska få rätt och få vara tillsammans. hon ska inte få vinna.
    Vet du vad medberoende är? Be din kille läsa på om det. 

Du tänker helt fel här. Det handlar inte om att hon försöker vinna - det handlar om att din kille inte vågar göra det som de flesta gör när man går vidare och träffar en ny partner: är stolt över det och vill visa världen sin kärlek. 

Jag är gift med en man vars ex har stora problem med psykisk ohälsa, så till den grad att hon inte klarat av barnen, och blev av med vårdnaden och boendet i rätten p.g.a detta. Hur tror du att det hade sett ut om min man inte vågat stå för att han träffat mig? 

Är du också konflikträdd eftersom du gått med på att ha det så här i 1,5 år? 
Svar på tråden Min pojkväns ex måste få reda på mig...hjälp hur?